Izaberi pregled

Pregled tjedna


<siječanj 2008>
pusčpsn
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Ostalo

PLATINA plakatu MUSEUM / Graphis Poster Annual 2007.

Muzejski dokumentacijski centar

datum početka/završetka: 31.01.2008.
Organizator: Muzejski dokumentacijski centar

Plakat MUSEUM u izdanju Muzejskog dokumentacijskog centra 2006., ovih je dana uvršten u najrespektabilniji godišnjak za plakat Graphis Poster Annual 2007. (New York). Godišnjak svake godine objavljuje 200 najboljih realiziranih plakata iz cijelog svijeta koji su odabrani u kategoriji platine ili zlata. Plakat MUSEUM, u izvedbi sa crnom podlogom, uvršten je u kategoriju platina što je za plakat najveće stručno priznanje koju se moglo dodijeliti.

Plakat čiji je autor Boris Ljubičić / Studio International pobijedio je na natječaju u organizaciji Muzejskog dokumentacijskog centra organiziranog u povodu Međunarodnog dana muzeja 2006. koji ilustrira temu Muzeji i mladi posjetitelji. Osim ovog priznanja plakat je dobio još nekolicinu drugih među kojima je i nagrada Red Dot Aword / communication design 2006. koju dodjeljuje Design Zentrum Nordrhein Westfalen iz Essena. Time se ovaj plakat približio po respektabilnosti nagrada najpopularnijem plakatu iz serije plakata izdanih za Međunarodni dan muzeja plakatu iz 2000. Volim kvadrat i krug.

Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM.
Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: MUSEUM I crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj MUSEUM II (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad.

Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.

Izbor stranica iz publikacije Graphis Poster Annual 2007.