Izaberi pregled

Pregled tjedna


<svibanj 2015>
pusčpsn
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567

 izdavačka djelatnost
 izložba
 događanje
 skup
 ostalo

Pregled mjeseca

Pregled godine

Događanje

Vrt prošlosti i budućnosti, 1. faza

Galerija umjetnina

mjesto održavanja: Galerija umjetnina, Kralja Tomislava 15, Split
datum početka/završetka: 02.04.2015. / 02.04.2015.
vrijeme održavanja: 9.00 sati
organizator: Galerija umjetnina, Zagreb
voditelj: Voditelji i prezenteri: Branko Franceschi i Erhan Oze; Likovne radionice: Sunčića Perišin Tomljanović

Oblik vrta: Marko Pogačnik, Marika Pogačnik, Simona Čudovan

Vrt prošlosti i budućnosti zamišljen je kao umjetnički projekt u suradnji s lokalnom zajednicom. Njegova prva faza uz kratka uvodna predavanja Branka Franceschija i Erhana Ozea uključuje postavljanje kontejnera budućeg vrta u oblik kozmograma kojeg su tijekom svog boravka u Splitu oblikovali Marko Pogačnik, Marika Pogačnik i Simona Čudovan.

Vrt prošlosti i budućnosti u svom umjetničkom aspektu nastavlja se na niz hortikulturnih projekata u praksi suvremenih umjetnika kao što su na primjer Joseph Beuys s legendarnim projektom 7.000 hrastova (1982. -1987. Kassel), Jeff Koons s mega popularnim Puppy (1992.). ili, od domaćih, Darko Fritz s tekućim hortikulturnim projektom reload_refresh_sync. Uz optimističnu poruku životnog razvoja, umjetnički projekti s biljkama ukazuju na trajan suodnos i međuovisnost čovjeka i prirode, a hortikulturna tradicija danas proširena permakulturnim svjetonazorom jedan je od ključnih oslonaca suvremene svijest o nužnosti promišljanja održivog funkcioniranja ljudskog društva i civilizacije. Stoga je realizacija projekta optimalna kroz suradnju sa lokalnom društvenom zajednicom, a uz svoje imanentne pedagoške i šire kutlurološke dimenzije, doprinosi otvaranju institucije prema javnosti i ispunjenju njene civilizacijske uloge aktiviranjem najhumanijih aspekata suvremene umjetničke prakse u svom neposrednom okruženju.
 
Vrt prošlosti i budućnosti zamišljen je kao poveznica u prostoru i vremenu različitih sadržajnih i građevinskih etapa postojanja i razvoja Galerije umjetnina. Projekt u sebi objedinjuje elemente umjetničkog koncepta kojeg će osmisliti umjetnik/umjetnica čija praksa objedinjuje rad sa vrtovima i iskustvo rada sa zajednicom nadasve ciljanom grupom djece školskog uzrasta, budućim posjetiteljima muzeja.
 
Vrt prošlosti i budućnosti u odnosu na arhitekturu zgrade produžetak je dominantne osi te je zahvaljujući staklenim površinama i vratima koje je markiraju vidljiv od samog ulaza. Tri staklene plohe (danas prekrivene nepropusnim zavjesama) u cijeloj visini unutrašnjeg zida prostor vizualno povezuju s izložbenom galerijom. Pogled na vrt u njegovoj neprekidnoj mijeni ovisnoj o godišnjim dobima i vegetativnom ciklusu biljaka osim što će unutar postava predstavljati izvrstan primjer prostorno i sadržajno specifičnog umjetničkog projekta u području društvene participativnosti i hortikulture, bit će posjetiteljima dobro došla pauza tijekom razgledavanja stalnog postava, zona odmora za osjetila i kognitivne procese. U zoni pogleda na vrt koja će radi smanjenja upada svjetla djelomično zidom biti odvojena od izložbenog prostora, uz generalije projekta u tekstualnom će obliku biti objašnjen projekt treće faze izgradnje Galerije umjetnina.

Kontekst

Nakon dovršetka druge faze izgradnje Galerije umjetnina na sjevernoj strani novog krila – sjenovitom prostoru omeđenom zidom muzeja i zidovima prema utvrdi Cornaro - ostalo je neartikulirano područje omeđeno : zidovima s reljefom i mozaikom iz razdoblja kad je zgrada funkcionirala kao Muzej revolucije, okružene ostacima tadašnjeg hortikulturalnog uređenja, na istočnoj strani zemljanom rampom koja vodi na razinu parka utvrde te betonskim utilitarnim objektima, a sa južne strane prostor zatvaraju velike staklene plohe izložbenog prostora u prizemlju, te ureda i knjižnice na slijedećim katovima.
Manja površina prostora prekrivena je betonskom pločom, a ostatak površine prekriven je nepropusnom folijom koja je potom prekrivena sivim tucanikom. Nakon nekoliko godina samonikle biljke počele su se probijati kroz postavljene prepreke.
U trećoj fazi izgradnje muzeja na ovom je prostoru predviđen koridor koji će nove objekte povezivati sa sadašnjom zgradom muzeja, stoga će vrt biti izveden u pokretnim kontejnerima koji će se po izgradnji treće faze izmaknuti i rasporediti u neposrednom okruženju muzeja.

Zahvale: Čistoća d.o.o., Point d.o.o., Grad Split, Služba za kulturu, umjetnost i staru gradsku jezgru.