izložba
Anabel Zanze: NE-PRE-PRE-KE
Tiflološki muzej
MJESTO
<p>
U okviru ciklusa <strong>Taktilne galerije Tiflološkog muzeja</strong> u pripremi je izložba renomirane <strong>akademske slikarice-grafičarke Anabel Zanze</strong>, naziva slojevita značenja: <strong>NE-PRE-PRE-KE</strong>.</p>
<p>
Anabel Zanze, Dubrovkinja sa zagrebačkom adresom, karakterističnog likovnog izričaja, usvaja tipografiju u svojim radovima te je povezuje s avangardnim umjetničkim nastojanjima na bazi letrizma i konceptualne umjetnosti. Diplomirala je 1996. na Grafičkom odsjeku ALU-a u Zagrebu u klasi prof. A. Kuduza. <br />
<br />
Izložba će prezentirati 15 radova koji komuniciraju sa slijepima i slabovidnima, nastojeći dokinuti granice svjetova, tako da prepreke postanu NE-PRE-PRE-KE. U tu svrhu prigrlila je grafički znak Brailleovih slova i uobličila ih u umjetničku formu.<br />
<br />
„Teško da bi se među suvremenim hrvatskim umjetnicima moglo pronaći primjereniji opus, koji bi se i bez ikakvih prilagodbi mogao predstaviti na umjetničkoj izložbi u Tiflološkom muzeju, od ovog Anabel Zanze. Tijekom trideset godina stvaranja i predstavljanja na mnogim muzejskim i galerijskim adresama, stručnjaci su je prepoznali i kao jednu od najosebujnijih slikarica koja danas djeluje na ovim prostorima. Njoj, dakle, ne nedostaje vidljivosti u umjetničkom svijetu, no takva kakva jest, otvorena, empatična i okrenuta novim susretima i spoznajama, poželjela je svojim slikama priuštiti drukčiju vidljivost, pružiti ih onima koje zapravo krasi posebna vidljivost – vidljivost dodirom.“<br />
(iz teksta kataloga izložbe Nade Beroš „Dodirivati s razumijevanjem“)<br />
<br />
<br />
Autor izložbe i likovnog postava je viši kustos Tiflološkog muzeja Igor Maroević.</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Draškovićeva 80/II - posjetitelji; Augusta Šenoe 34/III - uprava, Zagreb
Draškovićeva 80/II - posjetitelji; Augusta Šenoe 34/III - uprava, Zagreb
VRIJEME
21.05.2024. / 05.09.2024.
izložba
Izložba Ence Kovačević „Žena“
Muzej grada Splita
MJESTO
<p>
U utorak, 21. svibnja u 19 sati, u Galeriji Emanuel Vidović u Splitu otvorit će se izložba Ence Kovačević „Žena“.</p>
<p>
Izložba „Žena“ prezentira ciklus radova Ence Kovačević koji su nastali u razdoblju od 2021. – 2023. u tehnici polikolora i krede na papiru unutar kružnog formata. Jedan od autora tekstova u katalogu izložbe, Branko Franceschi, jedan od autora tekstova u katalogu izložbe, o novim Encinim radovima je zapisao: „Tema je imaginarni ženski akt, motiv tijelo zrele, za suvremene trendove i shvaćanja punačke i putene žene, a njegov je prikaz dosljedno sumaran i reduciran. Fokus je na tijelu i njegovoj impostaciji, pa se detalji, lice, periferni dijelovi poput dlanova i stopala jednostavno stapaju s pozadinom. Kolorit u odnosu na realističan, prirodni inkarnat, teži prema idealiziranom, pastelnom, ružičastom spektru i bjelini. Potez je širok, gesta brza, manira skicozna, a ipak sve je nekako meko i puteno, rekli bismo ženski, iako je struktura pigmenta ponekad vidljiva i gruba. Osim motiva žene, kompozicija zaobilazi sve ostalo što bi moglo sugerirati bilo kakav ugođaj: nema sobe, nema mobilijara, niti odjeće, bilo čega. Jedino što vidimo je tijelo koje se iz pozadine izdvaja tek nužnim izvedbenim repertoarom, crtežom i modulacijom potezima kista (…) Za razliku od svojih kolegica koje su se prema dominantnoj povijesti muškog vizualnog stvaralaštva postavile odmakom prema novom mediju izražavanja i/ili, pak, reinterpretacijom motiva i tema u skladu s proklamiranom rodnom poetikom, Enca se s njom suočila na možda najzahtjevnijoj dionici u kojoj se sreću muški pogled i muško gledište – na motivu ženskog akta. Objekt je postao subjekt, golo žensko tijelo znak, sofisticirano estetizirana seksualna žudnja premetnula se u stav.“</p>
<p>
Izložba će biti otvorena do 11. srpnja 2024. godine.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Enca Kovačević</strong> rođena je u Splitu 1953. godine u obitelji koja potječe s otoka Hvara. Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti u Splitu studirala je na Pedagoškoj akademiji u klasi profesora Ante Kaštelančića, također u Splitu. Godine 1980. postala je članica Hrvatskog društva likovnih umjetnika – Split. U prvoj polovici devedesetih godina prošlog stoljeća otputovala je na studijski boravak u Sjedinjene Američke Države. Prvu samostalnu izložbu održala je u prostoru Francuskog instituta 1982. godine. Od tada je priredila više samostalnih izložbi, među kojima se ističu retrospektivna izložba u zagrebačkoj Galeriji Klovićevi dvori 2002., izložba u Muzeju grada Splita 2008. i izložba u Galeriji Ivana Meštrovića 2017. u Splitu. Sudjelovala je i na brojnim skupnim izložbama. Dugo godina je djelovala kao likovna pedagoginja, a posebno je vrijedan njen dugogodišnji angažman na mjestu voditeljice slobodnih aktivnosti u Dječjem domu „Maestral“ i voditeljice likovne kolonije „Maestral“.</p>
<p>
</p>
Galerija Emanuel Vidović, Poljana kraljice Jelene bb, Split
Galerija Emanuel Vidović, Poljana kraljice Jelene bb, Split
VRIJEME
21.05.2024. / 11.07.2024.
izložba
Izložba „Spa na rimski način“ – novi Prozor u prošlost
Arheološki muzej Istre
MJESTO
<p>
U Rimskom je Carstvu održavanje higijene, odnosno kupanje i odlazak u kupelji (thermae i balnea) bio važan ritual za sve slojeve društva. Bila je to neka vrsta društvene aktivnosti, a kupelji su bile i žarišna točka gradskog života. Mnogi antički pisci i pjesnici (Plaut, Plutarh, Ciceron, Plinije St. i Ml., Juvenal, Marcijal, Seneka…) donose podatke o kupeljima, ali ponajviše zanimljive anegdote koje su se odvijale</p>
<p>
u tim građevinama. Rimske kupelji bile su mjesto za kupanje, relaksaciju, druženje, ali i mnogo više od toga. Izgrađene su u velikom broju diljem Rimskog Carstva, od Italije do istočnih provincija, od Britanije do Sjeverne Afrike. Razlikuju se privatne i javne gradnje. Bilo da su privatne ili javne, mogle su biti veoma raskošne, kao što su primjerice Trajanove, Karakaline i Dioklecijanove carske terme u Rimu te Hadrijanove kupelji u Lepcis Magni).</p>
<p>
Građevine su uobičajeno slijedile sličnu prostornu shemu koja je ponajprije bila vezana uz tehničke razloge povezane uz protok toplog zraka odnosno uz sustav grijanja, a to je ujedno i olakšavalo snalaženje kupača koji su ih mogli posjećivati u različitim gradovima diljem Carstva. Naime, standardan slijed prostorija bio je tepidarij – kaldarij - frigidarij, gdje je kaldarij imao najvišu temperaturu zraka i poda prostorije.</p>
<p>
U kupelji se odlazilo s neizostavnom opremom koju su posjetitelji nosili sa sobom. Važan dio tog toaletnog pribora kod muškaraca i žena činili su aribali i strigili. Nošeni su zajedno na brončanom lančiću ili dršku ovješeni o zapešće ili pojas kupača. Aribali su mogli biti metalni ili stakleni i u njima su se čuvala razna dragocjena ulja koja su se nanosila na tijelo nakon uklanjanja odjeće u svlačionici, a prije odlaska u vježbalište.</p>
<p>
Nakon znojenja u lakonikumu ili sudatoriumu, posjetitelj je mogao ići u posebnu sobu (destrictarium) u kojoj je strigilom skidao, strugao nečistoće s tijela. Opetovano nanošenje ulja na tijelo je bilo uobičajeno. Dakle, osim prije vježbanja, ulje se nanosilo tijekom boravka u kupeljima te na samom kraju kada je često bilo popraćeno i masažom kao završnim ritualom kupanja. Nakon masaže tijelo se naknadno strigilom čistilo od nečistoća.</p>
<p>
U “Prozoru u prošlost” izložena su dva aribala - staklene bočice za ulja ili mirise - te četiri brončana strugača tijela okačena na obruč, te još jedan strugač kojemu nedostaje drška.</p>
<p>
Autorica izložbe je Aska Šopar, a dizajner postava Vjeran Juhas.</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
C4, Carrinina 4
C4, Carrinina 4
VRIJEME
21.05.2024. / 23.09.2024.