izložba
Noć muzeja 2021 u GAA / Vedran Ružić: Moguće nemoguće
Muzeji Hrvatskog zagorja - Galerija Antuna Augustinčića
MJESTO
<p>
U dvorištu Studija i parku Galerije Antuna Augustinčića u Klanjcu, od petka 29. siječnja 2021. godine u 18 sati, u okviru Noći muzeja '21 - 16. (digitalne) Noći muzeja - započinje izložba na otvorenom <strong>Vedrana Ružića <em>Moguće nemoguće</em></strong>, a može se razgledati - sukladno važećim epidemiološkim mjerama - do 31. ožujka 2021.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Vedran Ružić</strong>, profesionalni džez glazbenik (kontrabas i bas gitara), slikar i multimedijalni umjetnik, rođen je 26. kolovoza 1986. godine u Rijeci. Već od najranije dobi iskazuje sklonost prema slikarstvu, no tijekom srednjoškolskog obrazovanja započinje svirati bas gitaru i baviti se glazbom. Zapravo samouk - jedino formalno glazbeno obrazovanje stekao je 2009. godine pohađajući Koruški državni konzervatorij u Klagenfurtu - s vremenom je postao vrstan glazbeni profesionalac. Nakon niza godina sudjelovanja u različitim projektima, 2015. godine izdao je svoj prvi autorski džez album <em>Night Speaking,</em> a 2016. godine stvara projekt <em>Spiritual Market</em> u kojemu objedinjuje džez glazbu i art film, u kojemu se okušao i u ulozi glumca i koscenarista. Kvalitetu istoimenog albuma prepoznala je i struka, pa je 2017. godine nominiran za našu najugledniju glazbenu nagradu <em>Porin</em> u dvije kategorije (najbolja džez skladba i najbolji džez album) te ju je i osvojio u kategoriji najboljeg džez albuma. S ciljem da u svakom novom autorskom projektu glazbu poveže s nekim drugim oblikom umjetnosti, 2019. godine izdaje svoj treći autorski album <em>Libertin</em> (koji u izvedbama uživo povezuje džez kvartet i tri suvremena plesača u svojevrstan džez teatar), a 2020. je godine (u jeku pandemije) uživo snimio i najnoviji album <em>Forbidden Live</em>.</p>
<p>
</p>
<p>
Uz profesionalno bavljenje glazbom, od 2010. godine sve češće uzima u ruke kist te se 2013. godine upisuje na Akademiju primijenjenih umjetnosti u Rijeci, smjer slikarstvo, gdje 2018. godine stječe titulu magistra primijenjenih umjetnosti diplomskim radom <em>Povezivanje glazbe i slikarstva</em>. Obuzetost tom vezom pasionirano iskazuje u mediju slikarstva, a odnedavna - o čemu svjedoči sadašnjim okolnostima nadahnuta i snažnim kiparskim senzibilitetom prožeta serija radova <em>Forbidden Melody</em> - i u mediju skulpture. Do danas je priredio 22 izložbe u Hrvatskoj i 5 izložaba u inozemstvu te sudjelovao u 9 skupnih izložaba.</p>
<p>
</p>
<p>
Osim spomenute nagrade <em>Porin</em>, osvojio je dvije nagrade <em>Status</em> za najboljeg džez basista i džez kontrabasista (2012. i 2020.), nekoliko Godišnjih nagrada za doprinos kulturi - Primorsko-goranske županije (2018.), Grada Opatije (2018.) i Općine Matulji (2015. i 2018.) - te Posebno priznanje Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci (2018.).</p>
<p>
</p>
<p>
Član je udruga HZSU, HUOKU, HGU, HDLU i HDLU Rijeka, a živi i stvara u selu Zvoneća u zaleđu Opatije.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Moguće nemoguće</strong> izložba je koja se temelji na Vedranovu skorašnjem ciklusu <em>Forbidden Melody</em>, koji je - kako sām kazuje - <em>nastao u izolacijskoj atmosferi trenutne situacije u svijetu. Umjetnika u čestim trenucima marginalizira politički pogled, no prednost je u cijeloj zagušljivoj situaciji to što je umjetnik naviknut na ovakvo stanje odnosa politike prema pojedincu te iz te boli opažanja izvlači pozitivnu tišinu, koja počesto bode život poput bodljikave žice. U ovim trenucima umjetnik je poput emigranta koji pokušava naći spas u svojemu radu te ga na bilo koji način izvući na vidjelo i tako spasiti od tišine.</em> Ono što je svim tim radovima zajedničko jest da su odreda ili asamblaži i modificirani redimejdi, izrađeni od materijala i predmeta pronađenih <em>u svojih nekoliko kvadrata života, ... naizgled odbačenih materijala kojima mi određujemo imaju li oni i dalje svoju vrijednost ili su izgubili svoju svrhu postojanja</em>, ili su izrađeni od materijala što ga je autor <em>sačuvao za »crne dane«.</em></p>
<p>
</p>
<p>
Neke od tih radova pokazujemo iza prozora na ulazu našeg Studija (<em>Fragmentirano distanciranje</em> i <em>Priručnik za armirani beton</em>) te iza ostakljenih radioničkih vrata u dvorišnom dijelu zgrade (<em>Svaki odnos s društvom podrazumijeva donekle gubitak slobode</em>, <em>Zabranjena melodija</em> i <em>22. 3. 2020. Earthquake in Forbidden Melody City</em>, uz projekciju njegovih <em>koncertualnih </em>art projekata <em>Spiritual Market </em>i <em>Libertin</em>), a neke radove autor prerađuje i reinterpretira ili ponovo stvara, kako bi bili pogodni za izlaganje na otvorenom prostoru dvorišta u kojem je gro izložbe (<em>Korona u glazbi II, Pasija, Moje pjesme, moji snovi, Krug u četiri takta, Bodljikava žica u četiri takta, Totem Jenga II, Zid u čestim slučajevima ima značenje bodljikave žice I</em><em>-</em><em>V, Šablona, Simbioza</em>).</p>
<p>
</p>
<p>
Izložba se od našeg novog Studija proteže i do naše stare Galerije, u čijim se trima parkovnim fontanama uz Augustinčićeve skulpture (<em>Majka s djetetom, Manekenpis, Dječak s ribom</em>) ugnježđuju instalacije od bodljikave žice Vedrana Ružića, a jedna obrasta pergolu na paciju (<em>Daleko, Vrčina, Blizu; Pergola</em>), grebući svijest o njenoj potrebitosti i potrebnosti.</p>
<p>
</p>
<p>
A u Noći će se muzja svim prostorima izložbe razlijegati autorska glazba Vedrana Ružića.</p>
<p>
</p>
<p>
Izložbu smo ostvarili uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. Da biste se u zimskoj noći na otvorenom osjećali što je moguće ugodnije pomoći će nam Kulturni centar Klanjec, a dimenziju koja priliči 16. (digitalnoj) Noći muzeja priskrbit će joj Hrvatska radiotelevizija. Na tome smo im svima zahvalni.</p>
<p>
</p>
<p>
No, zahvalnost nadasve zaslužuje Vedran Ružić pruženu nam priliku da zajedno s njim nemoguće činimo mogućim, da odgovorno prevladavamo pošasti, elementarne i ine nepogode, zidove, bodljikave žice i tišine.</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
Božidar Pejković, viši kustos</p>
<p>
Voditelj GAA:</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Studio Galerije Antuna Augustinčića - Ulica dr. Ivana Broza 2, Klanjec
Studio Galerije Antuna Augustinčića - Ulica dr. Ivana Broza 2, Klanjec
VRIJEME
29.01.2021. / 31.03.2021.
izložba
Noć muzeja 2021. / Gradska galerija Striegl u digitalnom okruženju
Gradska galerija Striegl
MJESTO
<p>
<strong>Ovogodišnja Noć muzeja po temi i po svim sadržajnim područjima koja nastoji obuhvatiti progovara o aktualnim izazovima s kojima se suočava i naša ustanova. </strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Obzirom da je izložbeni prostor Gradske galerije Striegl, uslijed potresa koji je zadesio Sisak, Petrinju, Glinu kao i brojna okolna mjesta, nedostupan za javnost, i u tijeku su radovi na sanaciji prostora, digitalno okruženje je trenutno naše prirodno i jedino okruženje.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Programe koje smo vam pripremili za ovogodišnju Noć muzeja usmjerili smo na empatiju, sreću i različite vizualizacije kreativnosti kako bismo i kod vas stimulirali upravo ove osjećaje i odveli vas u svijet umjetnosti.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Pripremili smo vam sljedeći program:</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>1.</strong></p>
<p>
<strong>Instagram profil Gradske galerije Striegl:</strong></p>
<p>
<strong><a href="https://www.instagram.com/gradska_galerija_striegl">https://www.instagram.com/gradska_galerija_striegl</a></strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Ivana Tkalčić, inače Siščanka i dobitnica Grand Prix nagrade na Salonu mladih, predstavit će se vizualnim digitalnim narativom na Instagram profilu Gradske galerije Striegl.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Digitalni kolaži, 3d modelacija, GIFovi i found footage materijali sastavni su dio Ivanine estetike,</strong><strong> a ovaj posebno osmišljeni program donijet će nam vizualne odgovore na pitanje: što znači biti u stanju flowa? </strong></p>
<p>
<strong>Gledano iz konteksta pozitivne psihologije, stanje flowa poznato je još kroz izraz ''biti u zoni''. </strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong><em>''Flow je stanje u kojem smo u potpunosti obuzeti nekom radnjom. Oslobođeni smo vladavine ega, vrijeme leti, sve što činimo, svaki pokret i misao neizbježno proizlaze iz prethodnog pokreta i misli. Čitavo naše biće je uključeno, a svoje vještine maksimalno koristimo.” </em></strong><strong>(Mihaly Csikszentmihalyi)</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Prema tom mišljenju, ljudi su najsretniji kada se nalaze u stanju flowa. </strong></p>
<p>
<strong>Iskustvo flowa može se doživjeti na najrazličitije načine: sportom, plesom, slikanjem, crtanjem, pisanjem, pjevanjem.</strong></p>
<p>
<strong>Ivana nam donosi svoj flow i nadamo se da će i za vas to biti stimulans za imerziju u vizualni svijet.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>2.</strong></p>
<p>
<strong>Facebook:</strong></p>
<p>
<strong><a href="https://www.facebook.com/galerijastriegl">https://www.facebook.com/galerijastriegl</a></strong></p>
<p>
<strong>M28 - Lana Grahek/Tin Spudić i Sven Sorić/Sara Salamon i Hrvoje Spudić</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Autori će prezentirati segmente aktualnog projekta Radical Now i to u obliku ''live'' objava u periodu od 18,00 - 1,00.</strong></p>
<p>
<strong>Svaka objava donijet će novi vizualni sadržaj koji je proizašao iz istraživanja ovog mladog umjetnička kolektiva kojeg su provodili na području grada Siska.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>3.</strong></p>
<p>
<strong>Facebook/Vimeo:</strong></p>
<p>
<strong><a href="https://www.facebook.com/galerijastriegl">https://www.facebook.com/galerijastriegl</a></strong></p>
<p>
<a href="https://vimeo.com/user132021326"><strong>https://vimeo.com/user132021326</strong></a></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Marko Tadić: Extending the view</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Izložba pod nazivom ''Extending the view'' Marka Tadića je zadnja izložba koju smo postavili u izložbenom prostoru prije potresa i izložba bi u stvarnom prostoru još uvijek bila postavljena.</strong></p>
<p>
<strong>Povodom zadnjih dana trajanja izložbe i u suradnji s autorom, </strong><strong>sve animacije će biti dostupne za gledanje na našem Vimeo kanalu s linkovima na Facebooku u periodu 18,00 - 1,00 sati:</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>The Black Ouija Board (2008.)</strong></p>
<p>
<strong>I Speak True Things (2009.)</strong></p>
<p>
<strong>We used to call it: Moon! (2011.)</strong></p>
<p>
<strong>Borne by the Birds (2013.)</strong></p>
<p>
<strong>Until a Breath of Air (2015.)</strong></p>
<p>
<strong>Moving Elements (2016.)</strong></p>
<p>
<strong>Events Meant to be Forgotten (2020.)</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Izložba Marka Tadića ''Extending the view'' predstavila je prvi sintezni uvid u video radove i animacije Marka Tadića koju su nastale u periodu 2008. do 2020. godine zaključno s najnovijim radom pod nazivom: ''Events Meant to be Forgotten''.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Pregled svih animacija kroz izložbeni koncept i postav pratili su i crteži i kolaži iz kojih su, kroz intervencije samog autora, i nastale animacije te video radovi.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>4.</strong></p>
<p>
<strong><a href="goog_919731670">Facebook:</a></strong></p>
<p>
<strong><a href="https://www.facebook.com/galerijastriegl">https://www.facebook.com/galerijastriegl</a></strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Rena Rädle i Vladan Jeremić</strong></p>
<p>
<strong>Zdravlje i klasa: Sesija performativnog crtanja broj 5</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Tema crtačke sesije Vladana i Rene, koja se može pogledati s hrvatskih titlovima, jest relacija klase i zdravlja.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Zašto je sada važno pronaći vizualizaciju odnosa klase i zdravlja? </strong></p>
<p>
<strong>Pitanje zdravlja je presudno u situaciji produžene krize.</strong></p>
<p>
<strong>Sudjelovanje tijela u procesu razmjene je važno.</strong></p>
<p>
<strong>Dakle, zdravlje se može opisati kao proces sretnog sudjelovanja tijela u zajedničkom ozračju korelacije, komunikacije, direktne akcije ili radosne dinamike.</strong></p>
<p>
<strong>Rena i Vladan ne koriste standardne prikaze klase i postavljaju pitanje klase kao intervencije koja ide izravno kroz sretno sudjelovanje.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Istraživačke i edukativne video-sesije performativnog crtanja objavljuju umjetnici Vladan i Rena na društvenim mrežama, direktno se obraćajući gledaocima. Sesije su na engleskom jeziku uz srpski ili hrvatski prijevod koji se može uključiti na YouTubeu. </strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Njihovi performativni crteži su prijevodi općih pojmova i relacija kroz koje otkrivaju svoja razmišljanja, artikulirajući ih kroz proces umjetničkog rada uhvaćenog kamerom,tj. iz jednog cuga.</strong></p>
<p>
<strong>Pojmovi o kojima se govori i između kojih se uspostavljaju relacije nisu uvjek kompatibilni, nego često stoje u proturječnosti.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Razine apstraktnog i konkretnog se mješaju, neke stvari ostaju nedorečene, nešto dolazi iz svakodnevnog iskustva, a nešto iz teorije forme, iz epistemologije. Poanta njihovih video sesija crtanja i slikanja je da pozovu publiku na zajednički kreativni proces uz poruku da se umjetnosti može pristupiti na jedan jednostavan, gotovo opušten način, bez rezerve, pošto se polazi od pretpostavke da svatko može crtati i razmišljati o stvarima koje nam život znače. Pridružite se!</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Rena Redle i Vladan Jeremić žive u Beogradu. Njihova umjetnička praksa obuhvaća instalacije i intervencije u javnom prostoru. Kroz zajedničku praksu istražuju odnose umjetnosti i politike, razotkrivajući goruće društvene kontradikcije. Koriste tehnike koje je lako reproducirati i distribuirati, poput grafike i tiska, te jednostavnih materijala kao što su tekstil, karton i drvo, inzistirajući na upotrebnoj vrijednosti i društveno-ekološkoj svijesti umjetničkog rada. Razvijaju transformativne potencijale umjetnosti u kontekstu društvenih borbi i kroz suradnju s društvenim pokretima.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Nedavno su izlagali, između ostalog, u Brooklyn museum u New Yorku, na Creative Time Summitu u Miamiju, u Muzeju suvremene umjetnosti u Ljubljani, u MMOMA u Moskvi, u Muzeju savremene umetnosti u Skoplju, u Galleria del Progetto u Milanu, u Intercultural museum u Oslu, na 56. Oktobarskom salonu u Beogradu, na EKKM u Talinu, na Autostrada bijenalu u Prizrenu, na Politics of Dissonance u okviru Manifeste 12 u Palermu, u centru < rotor > u Grazu, u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, u Muzeju Jugoslavije u Beogradu.</strong></p>
<p>
<strong><a href="http://raedle-jeremic.net">http://raedle-jeremic.net</a></strong></p>
<p>
</p>
Online izložbe
Online izložbe
VRIJEME
29.01.2021. / 29.01.2021.
izložba
Velištak - život naselja kasnog neolitika
Arheološki muzej Istre
MJESTO
<p>
Izložbom<strong> „Velištak - život naselja kasnog neolitika</strong>“ Muzej grada Šibenika gostuje u Arheološkom muzeju Istre. Izložba će biti otvorena povodom Noći muzeja, 29. siječnja 2021. godine, a može se razgledati do 1. svibnja 2021. godine. Ulaz je besplatan.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>O izložbi:</strong></p>
<p>
Na izložbi su predstavljeni arheološki nalazi istraživanja nalazišta Velištak koje je smješteno u Velimskom polju, nedaleko grada Vodica. Istraživanja, započeta 2007., provodi Muzej grada Šibenika, uz financijsku potporu Grada Vodica i Ministarstva kulture i medija RH. Na Velištaku su sačuvani ostaci naselja iz početka kasnog neolitika, datiranog 5000. - 4700. pr. Kr. U dosadašnjim istraživačkim kampanjama otkriveni su brojni elementi naselja (kuće, jame, jarci), a skupljena je velika količina lončarije tzv. hvarskog stila, te primjerci oruđa i nakita od kamena, kostiju i školjaka. Rezultati analiza životinjskih kostiju i karboniziranih biljnih sjemenki svjedoče o gospodarskim osnovama kasnoneolitičkog stanovništva Velištaka. Velištak je prvo dosad sustavno istraživano naselje na otvorenome iz kasnog neolitika na području Dalmacije te predstavlja značajan uvid u način života i materijalnu kulturu stanovnika našeg prostora prije gotovo 7000 godina.</p>
<p>
</p>
<p>
Uz poštivanje epidemioloških mjera, izložba se može razgledati od 14,00 sati.</p>
<p>
</p>
Galerija C8, Carrarina 8, Pula
Galerija C8, Carrarina 8, Pula
VRIJEME
29.01.2021. / 01.05.2021.
izložba
Od crteža do stop animacije - Noć muzeja
Muzej Grada Đurđevca
MJESTO
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif">Kao i proteklih godina, Muzej Grada Đurđevca pridružuje se brojnim hrvatskim muzejima u obilježavanju manifestacije Noć muzeja, u petak, 29. siječnja 2021.. </font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif">Uz znatno izmijenjene okolnosti, djelovanje muzeja tijekom cijele 2020. godine, bilo je usmjereno na aktivnosti, uz već ranije planirane, poput izložbenih domaćih i inozemnih projekata, izdavaštvo - tiskanje publikacija, zaštitu muzejske građe, te njihova obrada. Kako je život muzeja bio više usredotočen na digitalne platforme i prezentacije njegovih sadržaja putem društvenih mreža uslijed pandemije uzrokovane korona virusom, muzej je uz znatno smanjeni broj posjetitelja u samom muzeju, ostvario dio kontakata s publikom upravo tim putem.</font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif">Tragove potresa osjetio je i đurđevački muzej smješten u srednjovjekovnoj utvrdi Stari grad. Pukotine u nekim prostorima svjedoče o tom trenutku, ali podsjećaju i na davnu 1938., kad je upravo ova utvrda bila znatno oštećena u tadašnjem potresu. Njenom obnovom i revitalizacijom, učinila je grad Đurđevac prepoznatljivim kulturnim punktom, a sadržaji su znatno privukli veliki broj posjetitelja. Uz mnoge manifestacije, Noć muzeja, upravo na tom mjestu, pruža uvijek poseban doživljaj uz druženje i neposredni kontakt s umjetninama. I ove Noći muzeja pružit će se mogućnost tog neposrednog kontakta s izložbenim eksponatima, ali uz skladu s propisanim mjerama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.</font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif"><span style="background: transparent">Za tu priliku izdvajamo:</span></font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif"><span style="background: transparent">Izložba </span></font><font face="Times New Roman, serif"><b><span style="background: transparent">Leonarda da Vincija Čudesne naprave</span></b></font><font face="Times New Roman, serif"><span style="background: transparent"> – prikazuje zanimljive strojeve, rađene prema originalnim Leonardovim crtežima – npr. top, padobran, bubanj, tiskarska preša, most, kazališno hidrauličko dizalo i dr... Isto tako, na izložbi se mogu naći i zanimljivi Leonardovi citati, lenta vremena, te opis naprava.</span></font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif"><span style="background: transparent">Stalni postav </span></font><font face="Times New Roman, serif"><b><span style="background: transparent">Interpretacijski centar Picokijade</span></b></font><font face="Times New Roman, serif"><span style="background: transparent"> – pruža uvid u po</span></font><font face="Times New Roman, serif">vijest, etno i prirodnu baštinu s težištem na Legendi o Picokima koja se prikazuje kroz audio vizualne sadržaje.</font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif">Ipak, Noć muzeja 2021. u Muzeju Grada Đurđevca biti će obilježena kao i u većini muzeja, sadržajem koji se nudi upravo putem digitalnih medija. U suradnji s Osnovnom školom Đurđevac nastao je projekt pod nazivom </font><font face="Times New Roman, serif"><b>Od crteža do stop animacije</b></font><font face="Times New Roman, serif">. U prostorima muzeja bit će izloženi 2D likovi i ostali elementi potrebni za scenografiju u procesu nastanka animiranih stop filmova koji će se moći razgledati u prostorima muzeja, ali i na internet stranici muzeja.</font></p>
<p align="justify" class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif">Stop animacija je oblik animacije u kojoj se objekti animacije pomiču od strane animatora u malim pomacima. Svaki taj pomak se posebno fotografira te se nakon toga napravi novi pomak. Svaka slika bilježi pojedine promjene u pokretu. Nakon željenog broja fotografija ili odrađene scene, sve te fotografije se spajaju u jedan niz i puštaju u obliku videa. Svi ti pomaci stvaraju osjećaj kontinuiranog pokreta iako su zapravo svaki fotografija za sebe. Javno prikazivanje gotovih filmova prilika je da učenici međusobno podijele ono što su naučili i pokažu drugim učenicima, ali i roditeljima do kojih su spoznaja došli. </font><font face="Times New Roman, serif">Važno je naglasiti da je upravo ovaj projekt većim dijelom nastajao u vrijeme pandemije korona virusa, u 2020.godini i kao takav upravo je našao mjesto u ovogodišnjoj temi Noći muzeja. </font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<font face="Times New Roman, serif">Posjetiteljima koji će obići muzej pružen je sveobuhvatni doživljaj, a onima koji to neće moći, putem interneta. </font></p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 100%">
<br />
</p>
Starogradska 21, Đurđevac
Starogradska 21, Đurđevac
VRIJEME
29.01.2021. / 28.02.2021.
izložba
Noć muzeja 2021. / Nova normalnost: prostori svakodnevnice
Galerija Galženica
MJESTO
<p>
U Galeriji Galženica u Velikoj Gorici (Trg Stjepana Radića 5), u petak, 29. siječnja u 18 sati, u Noći muzeja, otvara se skupna izložba naziva ''Nova normalnost: prostori svakodnevnice''. Izložba prikazuje šest serija radova domaćih autora na temu utjecaja pandemije koronavirusa i recentnih potresa na društvo i svakodnevni život. Izlagači su ilustratori/ce Tisja Kljaković Braić (<em>Oni u koroni</em>), Hana Tintor <em>(Prve stvari</em>) i Luka Vucić (<em>Usamljeni divovi</em>) te fotografi Darije Petković (<em>Otpusno pismo</em>), Boris Ščitar (<em>Potres na Baniji</em>) i Milan Šabić (<em>Okviri</em>). Autorica i kustosica izložbe je povjesničarka umjetnosti Antonia Vodanović. Izložba se može razgledati do 19. ožujka.</p>
<p>
</p>
<p>
<em>Svakodnevni život u suvremenom globalnom društvu podložan je brojnim akterima koji utječu na njegovu stabilnost i promjene. Kako emocionalno i psihički reagiramo kada se načini bivanja, svakodnevne rutine i prakse iznenada promjene silom prilike? Što kada zagrljaje, prisnost i intimu zamijeni fizička distanca? Kada poznato zamijeni nepoznato, a sigurno nesigurno? Kada slobodu kretanja zamijeni fizička i socijalna izolacija, zatvaranje gradskih, općinskih, županijskih, nacionalnih i međunarodnih granica te ograničenje kretanja? Kada toplinu i sigurnost vlastitog doma zamijeni strah, neizvjesnost od onog što nam sutra nosi?</em></p>
<p>
</p>
<p>
Radovi umjetnika prikazani na ovoj izložbi nastali su u nesvakidašnjem društvenom kontekstu koji je obilježio hrvatsku svakodnevicu u 2020. godini. Fenomen svakodnevice i karakteristična pojavnost svakodnevnog života u socijalnoj konstrukciji realnosti karakterizirani su rutinom, ritualima, ustaljenim praksama, društveno prihvatljivim normama ponašanja te socijalnim zakonitostima koje na jednoj široj društvenoj razini definiramo i označavamo kao ''normalno''. Termin ''nova normalnost'' ustalio se u globalnom javnom diskursu, nastojeći pritom definirati društvene promjene uzrokovane pandemijom koronavirusa, nove prakse i načine ponašanja, odnosno nove zakonitosti koje trenutačno definiraju naše živote i našu svakodnevicu. Društvena proizvodnja novih praksi svakodnevice (nošenje zaštitne maske, držanje preporučene fizičke distance, dezinficiranje ruku, predmeta i prostora, rad od kuće, <em>online </em>sastanci i druženja…) uvelike je (re)definirala naš društveni i kulturni habitus na mikro, mezo i makro razini.</p>
<p>
</p>
<p>
Pandemija koronavirusa ukazala je na neke od problema globalizacije i globalnog svijeta koje karakterizira slobodan protok roba, usluga, ljudi i ideja – očitavajući te probleme prije svega u svjetskoj zdravstvenoj, ekonomskoj i gospodarskoj krizi, nikad povezanijeg i istodobno zatvorenijeg svijeta. Globalna pandemija natjerala nas je da preispitamo zdravstveni sustav, (ne)mogućnost rada u krizi, promjene na tržištu rada, masovna otpuštanja s radnih mjesta, porast nezaposlenosti i utjecaj krize na sveukupno društvo.</p>
<p>
</p>
<p>
Ovaj specifični društveni kontekst, koji je u mnogočemu utjecao na svakodnevicu, u Hrvatskoj je poprimio nove razmjere i dimenzije slijedom razornih potresa koji su pogodili Zagreb i okolicu u ožujku, a zatim i područje Petrinje, Siska, Gline i okolnih naselja u prosincu iste godine. U mnogočemu 2020. godina poprimila je distopijski karakter kakav nismo mogli (ni željeli) zamisliti, osim u filmovima i knjigama distopijske fikcije. Medije su preplavile postapokaliptične slike razrušenih gradova i naselja, uništenih kuća, praznih ulica i trgova, vijesti o brojnim prekinutim životima svedene na hladne statističke izvještaje i brojke, stoga su radovi autora zastupljenih na izložbi na svojevrstan način (auto)refleksija ovih zbivanja.</p>
<p>
</p>
<p>
Fotoesej Darija Petkovića naziva ''Otpusno pismo'' svojevrsni je bolnički dnevnik. Dokument vlastite borbe s ''nevidljivim neprijateljem''. Petković autobiografski bilježi svoj boravak na jedinici intenzivnog liječenja u Klinici za infektivne bolesti ''Dr. Fran Mihaljević'', boreći se za vlastiti život s COVID-19 infekcijom i utjecajem bolesti na pluća. Snimke bolničke hrane, posteljine zamrljane krvlju, rendgenske snimke bolesnih pluća, autoportret s maskom za kisik, podsjetnik su na krhkost života. Borba za vlastiti život u bolničkoj sobi zamijenila je uobičajenu svakodnevicu, odlazak na posao, svakodnevnu rutinu.</p>
<p>
Prozori i balkoni, kao ''međuprostori'' između sigurnosti unutarnjeg prostora doma i nesigurnosti vanjskog svijeta, temeljna su okosnica i odrednica dokumentarne fotografske serije ''Okviri'' Milana Šabića. Oni postaju veza između uspostavljene dihotomije na relaciji unutra-van, sigurno-nesigurno, zdravlje-bolest te jedini dodir s vanjskim svijetom za vrijeme <em>lockdowna</em>. Šabić bilježi svakodnevicu građana na balkonima i prozorima koji postaju okviri unutar kojih se život odvija. Na licima ljudi ''zatočenih'' u gradskim stambenim zgradama, koji promatraju svijet oko sebe s balkona i prozora, iščitava se čitava lepeza izmiješanih emocija, od straha, sputanosti, neizvjesnosti do tjeskobe.</p>
<p>
S druge strane, serija fotografija Borisa Ščitara ''Potres na Baniji'' je dokumentarno-reportažni prikaz utjecaja razornih potresa u prosincu 2020. na ljudske živote, materijalnu imovinu, emocionalna i psihološka stanja ljudi, ali i podsjetnik na važnost zajedništva i solidarnosti. Prikazi dočeka Nove godine u šatoru u Glini za prihvat stradalnika potresa, porušene kuće i naselja, zabrinuta lica građana, majka koja grčevito grli svoju djecu, volonteri koji nose humanitarnu pomoć, stradalnici koji se griju uz vatru na otvorenome, pacijenti i medicinsko osoblje ispred oštećene bolnice u Sisku, samo su djelić zabilježenih zbivanja koja su obilježila konac godine.</p>
<p>
</p>
<p>
Na snažni potres koji je pogodio Zagreb i okolicu 22. ožujka, za vrijeme <em>lockdowna</em> i provođenja prvih epidemioloških mjera u Hrvatskoj, referiraju se ilustracije Luke Vucića naziva ''Usamljeni divovi'', nastale kombiniranjem fotografskih prikaza praznih zagrebačkih ulica i drugih javnih prostora te crteža. Divovske melankolične figure zabrinutih, ustrašenih, tjeskobnih i uplakanih stanovnika zaposjele su prazne ulice, no nisu divovske samo ljudske figure, već i njihova unutarnja emocionalna stanja. Predimenzionirane figure zdravstvenih djelatnika pored zagrebačke Arene počast su medicinskom osoblju, a prikaz djevojčice u padu posveta prerano ugaslom životu djevojčice poginule u potresu.</p>
<p>
</p>
<p>
Ilustracije Hane Tintor pak unose tračak nade, optimizma i zajedništva kroz radovanje malim svakodnevnim stvarima koje nas vesele. Serija ''Prve stvari'' Hane Tintor vizualizacija je malih i velikih radosti koje su njeni pratitelji na društvenim mrežama poželjeli učiniti nakon prvog <em>lockdowna, </em>a čije je odgovore ilustrirala. Riječ je o duhovitom, toplom i iskrenom vizualnom podsjetniku da ''poslije svake oluje dolazi sunce''. Šetnja parkom, ležanje na suncu, grljenje dragih nam ljudi, druženje s prijateljima uz roštilj postaju slavljenje svakodnevnog života te su okosnica ove serije radova.</p>
<p>
</p>
<p>
Splitska ilustratorica Tisja Kljaković Braić na izložbi se predstavlja serijom crteža, tj. karikatura naziva ''Oni u koroni''. ''Oni'' su simpatični bračni par iz Dalmacije, koji je osvojio srca mnogih na društvenim mrežama. Duhovite crtice iz njihova svakodnevnog života za vrijeme <em>lockdowna</em> mnogima su vraćale osmijeh na lice tijekom brojnih nedaća koje su nas snašle u 2020. ''Oni'' kroz humor brode nedaće te ukazuju na važnost optimizma, veselja i zajedništva. Zatočeni u svoja četiri zida, sa svim svojim manama i svakodnevnim rutinama, ''Oni'' donose autentičnu i iskrenu priču o međuljudskim odnosima.</p>
<p>
</p>
<p>
Šest serija radova prikazanih na ovoj izložbi, svojevrsna su kronika vremena u kojem živimo, preslika društvene zbilje, vizualni narativ proživljenog iskustva. Njihovu likovnu slojevitost možemo iščitavati ne samo na razini vizualnih medija i aktualnog sociološkog temata, već i na dokumentarno-povijesnoj te etnografsko-antropološkoj razini. One nas podsjećaju na društvenu ulogu pojedinca, na važnost praksi brižnosti, solidarnosti, zajedništva i humanosti. Ostaje nam vjerovati da zajedno možemo izgraditi bolje i prosperitetnije društvo i da svjetlija budućnost (tek) dolazi.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Biografije izlagača</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Darije Petković</strong> rođen je 1974. godine u Zagrebu. Diplomirao je 1999. godine na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Za vrijeme studija započeo je profesionalno fotografsko djelovanje u tiskanim medijima koje je trajalo petnaest godina, a od 1996. godine javno prezentira fotografije na samostalnim i skupnim izložbama. Od 2005. godine zaposlen je na Akademiji dramske umjetnosti, na Katedri za fotografiju pri Odsjeku snimanja, gdje radi i danas kao izvanredni profesor.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Milan Šabić</strong> rođen je 1988. godine u Sinju. Za vrijeme studija Dizajna vizualnih komunikacija na Umjetničkoj akademiji u Splitu počinje raditi kao fotograf. Uskoro postaje dio splitskog Cropix tima, gdje radi rame uz rame s fotoreporterima uz čije je fotografije odrastao i koje su utjecale na njegovu ljubav prema novinskoj fotografiji. Započinje suradnju i s Hrvatskom izvještajnom novinskom agencijom, a od 2019. godine član je Pixsell tima te objavljuje u svim domaćim i brojnim stranim tiskanim i digitalnim medijima.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Boris Ščitar</strong> rođen je 1972. godine. Završio je školovanje pri Centru za usmjereno obrazovanje "8. svibnja 1945.", smjer fotografija. Do 2000. godine promijenio je nekoliko redakcija radeći kao fotoreporter: Sportske novosti, Vjesnik, Hrvatska radiotelevizija (kamerman), tjednik Panorama. U Večernji list je došao krajem 2000. godine, 2005. godine postao urednik fotografije u TV prilogu Ekran, a 2007. godine urednik fotografije Večernjeg lista. 2009. prelazi u foto agenciju Pixsell kao voditelj tima, a 2012. se vraća u Večernji list i od tada radi u Večernjaku kao urednik fotografije.</p>
<p>
<strong>Luka Vucić</strong> rođen je 17. 3. 1982. u Zagrebu gdje je proveo djetinjstvo i gdje trenutno i radi. Završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna. Nakon završene škole studira Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. U svojih 37 godina života bavi se raznim vrstama umjetnosti. Glumi u Dječjem kazalištu Dubrava, raznim filmovima i reklamama. Autor je logotipa manifestacije Noći kazališta. Radi kao samostalni umjetnik u vlastitom Studiju Vucić u sklopu kojeg već godinama producira, smišlja i oblikuje ilustracije, kostime za predstave, scenografiju, covere, videe, logotipove, produkt dizajn, animaciju i sve što mu dođe pod ruku, a vezano je uz kreativnost i umjetnost. Glavno područje zanimacije mu je stop animacija, a već neko vrijeme i film. Svestran, kreativan i zaigran su riječi koje ga najbolje opisuju.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Hana Tintor</strong> rođena je 1992. godine u Zagrebu. Nakon završene umjetničke gimnazije te</p>
<p>
dugogodišnjeg bavljenja lutkarstvom u Zagrebačkom kazalištu mladih, upisuje Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu. Na trećoj godini studija otkriva novu funkciju likovnosti i primjenjuje ilustraciju u većini projekata. Diplomirala je 2016. godine na studiju vizualnih komunikacija. Sa željom da se i dalje usavršava, 2017. godine upisuje, a iduće godine i završava, <em>MA Illustration and Book arts</em>, na <em>Cambridge School of Art</em> u Cambridgeu, UK. Tu otkriva svoj interes i strast za animacijom te radi niz vizualnih vježbi koje su rezultirale projektom u nastanku – <em>More misli</em>. Godine 2019. dobiva potporu HAVC-a za navedeni projekt, a 2020. godine dobiva potporu HAVC-a za razvoj TV serije BETTI & LOLA.</p>
<p>
Trenutno živi i radi u Zagrebu, kao <em>freelance</em> ilustratorica te art direktorica i animatorica u suradnji s Jadranskom animacijom.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Tisja Kljaković Braić</strong> rođena je 30. lipnja 1979. godine u Splitu. Završila je Školu likovnih umjetnosti – smjer slikarski dizajn. U travnju 2003. diplomirala je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi prof. Gorkog Žuvele. Živi i radi u Splitu.</p>
<p>
Ostvarila je preko 40 samostalnih izložbi. Djela joj se nalaze u fundusu Moderne galerije u Zagrebu, Galeriji Sv. Krševana u Šibeniku te u privatnim zbirkama diljem svijeta. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika i Hrvatskog društva likovnih umjetnika. </p>
<p>
Autorica je knjige “U malu je uša đava” i knjige karikatura “ONI”.</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Trg Stjepana Radića 5, Velika Gorica
Trg Stjepana Radića 5, Velika Gorica
VRIJEME
29.01.2021. / 19.03.2021.
izložba
Noć muzeja 2021. / Zrinski i čakovečki Stari grad
Muzej Međimurja Čakovec
MJESTO
<p>
Prema odluci Hrvatskog muzejskog društva kao glavnog organizatora manifestacije u Hrvatskoj, u 2021. godini 16. Noć muzeja održat će se kao <strong>DIGITALNA NOĆ MUZEJA</strong>. Ova odluka uvjetovana je epidemiološkim uvjetima vezanim uz pandemiju virusa Covid-19. Ovakav način održavanja manifestacije sukladan je funkcioniranju muzeja u uvjetima globalne svjetske krize, u okolnostima kada se većina kulturnih događanja odgađa ili potpuno seli u digitalnu kanale komuniciranja i prijenosa sadržaja. Na ovogodišnjoj Noći muzeja omogućit ćemo muzejskoj publici da virtualno uživa u pripremljenim događanjima.</p>
<p>
</p>
<p>
Muzej Međimurja Čakovec za ovogodišnju je manifestaciju pripremio <strong>virtualno otvorenje izložbe</strong><strong> „Zrinski i čakovečki Stari grad“.</strong> U petak 29. 1. 2021. u 17 sati na <strong>Facebook</strong> stranici Muzeja Međimurja Čakovec našoj ćemo publici prikazati video sa snimkama nastanka izložbe, raspored i detalje postava izložbe, prezentaciju IT opreme na izložbi te popratna objašnjenja kustosica izložbe povodom virtualnog otvorenja.</p>
<p>
</p>
<p>
Uz protekle božićne i novogodišnje blagdane naše vrijedne muzealke aktivno su privodile kraju postavljanje izložbe na novouređenom 2. katu JI krila palače Staroga grada. Izložba na temu poznate povijesne čakovečke obitelji Zrinski sada je postala i dio stalnoga postava Muzeja. Radovi uređenja prostora i postava izložbe sufinancirani su projektom „Living Castles“ iz Operativnog programa INTERREG V-A Slo-Hr 2014.-2020. u vrijednosti od 85% dok je ostatak sufinanciran vlastitim sredstvima.</p>
<p>
</p>
<p>
Za potrebe izložbe izrađene su nove vitrine i postamenti, osmišljen je izložbeni koncept koji elaborira život obitelji Zrinski kroz političke i vojne teme te teme iz svakodnevnoga života poput djetinjstva i obrazovanja, prehrane i blagovanja, mode i odijevanja, položaja žena, književnoga stvaralaštva i slično. Za potrebe izložbe od Hrvatskoga povijesnog muzeja posuđeni su prekrasni primjerci hladnoga i vatrenog oružja iz razdoblja 16. i 17. stoljeća, kao što su puške, kubure, mačevi i samostrel, za što im se posebno zahvaljujemo. U sklopu izložbe dostupne su hologramske naočale i tableti s posebno osmišljenom aplikacijom pomoću koje posjetitelji mogu kreirati izgled čakovečkoga Starog grada prema originalnom tlocrtnom predlošku iz 17. stoljeća. Hologramska projekcija omogućuje realističnu 3D projekciju u prostoru, kao i interakciju s projekcijom. Aplikacije su izrađene u suradnji s Međimurskim veleučilištem, partnerom na projektu „Living Castles“.</p>
<p>
</p>
<p>
Osmišljena je i smartphone aplikacija koja omogućuje dodatne sadržaje o rodoslovlju obitelji Zrinski i njihovim biografijama. Za potrebe izložbe sašivene su i replike povijesnih kostima grofa Nikole VII. Zrinskog i njegove žene grofice Sofije Löbl. Izradio ih je majstor krojač Ivan Debeljak iz HNK Varaždin. Na izložbi su radile kustosice Ana Šestak, Magdalena Vrbanec i Maša Hrustek Sobočan.</p>
<p>
</p>
<p>
Bez obzira na virtualno otvorenje izložbe, u planu je tijekom proljeća, kada situacija s koronavirusom prijeđe u status mirovanja, održati i realno otvorenje s uzvanicima i projektnim partnerima.</p>
<p>
</p>
<p>
Za Noć muzeja masovne posjete nisu moguće, no već od idućeg dana izložbu možete pogledati pojedinačno ili u manjem broju u radno vrijeme Muzeja (ponedjeljak – petak od 7 do 15 h; subota i nedjelja od 10 do 14 h).</p>
<p>
</p>
Facebook, Instagram, You Tube
Facebook, Instagram, You Tube
VRIJEME
29.01.2021. / 28.02.2021.
izložba
Noć muzeja 2021. u Muzeju suvremene umjetnosti
Muzej suvremene umjetnosti
MJESTO
<p>
Muzej suvremene umjetnosti i ove godine uključuje se u obilježavanje 16. Noći muzeja, koja se ove godine održava <em>online</em>, 29. siječnja od 18 do 1 sat. </p>
<p>
</p>
<p>
Tijekom Noći muzeja, zgrada Muzeja će biti zatvorena, a programi dostupni putem streaminga na Facebook stranici @MSUZagreb i YouTube kanalu Muzeja suvremene umjetnosti. </p>
<p>
</p>
<p>
U 18 sati premijerno se izvodi plesna predstava „Should I Digital, or Should I Live“ na platou Muzeja. U 19 sati slijedi MSU revija filmova o suvremenoj umjetnosti koji će se prikazivati na YouTube kanalu MSU.</p>
<p>
</p>
<p>
Pratite MSU newsletter, web i društvene mreže, na kojim ćemo uskoro objaviti platformu za streaming predstave, te točan popis filmova.</p>
<p>
</p>
<p>
Više o programu digitalne Noći muzeja u Muzeju suvreme umjetnosti možete pročitati na: <a href="http://www.msu.hr/dogadanja/digitalna-16-noc-muzeja-2021/611.html">http://www.msu.hr/dogadanja/digitalna-16-noc-muzeja-2021/611.html</a></p>
<p>
</p>
<p>
Želimo svima dobru zabavu uz prvu digitalnu Noć muzeja, s nadom da će se iduća opet održati uživo! </p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Online & MSU
Online & MSU
VRIJEME
29.01.2021. / 30.01.2021.