PRONAĐI PLAKAT

fraza ključna riječ
autor muzej/izdavač
godina mjesto
naslov tema
 
 

Međunarodni dan muzeja, 18.5. 2013.

ICOM-ova tema Muzej (memorija + kreativnost) = društvena promjena
MJESTO (IZRADE) Zagreb
Zemlja Hrvatska
Tehnika offset
Mjere visina: 100 cm; širina: 70 cm
Tema promocija, baština, arheologija, Vučedol, Twitter, Arheološki muzej u Zagrebu
Inventarna oznaka 9777
 
Opis
Plakat za Međunarodni dan muzeja 2013. ukazuje na dva vremena, dva vida komuniciranja i dvije razine stvarnosti - virtualnu i materijalnu. Vučedolska golubica amblematski je primjer materijalne baštine kakva se čuva, interpretira i komunicira u muzejima. Logo društvenog servisa Twitter postao je pak jednim od sveprisutnih simbola današnje kulture društvenih mreža, koja je općenito otvorila put novim vidovima izražavanja, kreacije, komunikacije i razmjene mišljenja, novim identitetima i novim društvenim vrijednostima i odnosima. Koliko god se ovakvom vidu komuniciranja i umreženosti još uvijek pripisuje efemernost i privremenost, činjenica je da on briše dosadašnje kulturne granice i nedvojbeno postaje dijelom buduće zajedničke baštine, ma koliko bio neuhvatljiv u vremenu i prostoru. Dvije ptice, dvije ikone, ogledaju se jedna u drugoj i podsjećaju kako muzeji, i čitavo društvo, moraju pronaći nove načine komuniciranja materijalne kulture i baštine uz pomoć novih tehnologija, ali isto tako i osluškivati bilo vremena u kojem živimo i vrednovati našu zajedničku sadašnju komunikacijsku svakodnevicu sa svim konceptima, idejama, emocijama i simbolikom koje kroz nju protječu, makar i elektronskim putem.