izložba
Dragan Jelavić / Fragmenti
Narodni muzej Zadar
MJESTO
<p>
<em>Što komad drveta radi na podlozi?</em></p>
<p>
<em>Kako nastaju slike Dragana Jelavića, kako kombinira sliku, kako koristi boju, strukture i teksture?</em></p>
<p>
<em>Odabrana tehnika - kolaž ili asemblaž - omogućava Draganu Jelaviću da kombinira učinke svjesnih umjetničkih odluka kao i podsvjesnih, spontanih gesta na način čitljiv za gledatelja u umjetničkom prostoru svakog djela. Konstruira i dekonstruira, istražuje senzualnu haptiku predmeta i korištenje materijala kao slikarski medij.</em></p>
<p>
<em>Polazeći od svojih ranijih djela, svojih apstraktnih pejzaža, sve se više odvajao od njih i razvijao za sebe novi estetski jezik fragmentara.</em></p>
<p>
<em>Element, komad drveta, koji u određenom kontekstu postaje fragment, sada postaje predmet njegove izreke.</em></p>
<p>
<em>Uz pomoć ovih fragmenata osigurava tragove, postavlja tragove, konstruira svoje slike. Fragmentarnost rijetko igra glavnu ulogu ovdje, radije se zadovoljava boravkom u pozadini. Tek fragmentacijom kondenzira se u najboljem smislu te riječi pretvarač, transformator. Omogućuje oblicima da novo izlazi iz materije.</em></p>
<p>
<em>Samo kroz boju postaje međusobna interakcija pojedinih fragmenata, stvari međusobno.</em></p>
<p>
<em>"Jer što je stvar sama po sebi?", Pita Jose Ortega y Gasset u svojim razmatranjima ("dehumanizacija umjetnosti i drugih eseja") i daje nam odgovor: "To je fragment svemira. Ništa nije jedinstveno, odvojeno ili neprobojno. Svaki je objekt djelić nečeg drugog, veće cjeline. Povezan je s ostalim objektima i zahvaljujući ograničenjima koja su mu postavljena postaje ono što jest. Svaki je objekt odnos između mnogo drugih predmeta”.</em></p>
<p>
<em>Frakcija predmeta je, dakle, i sama po sebi objekt. Ali tek u cjelini i njenom zgušnjavanju postaje vidljiva umjetnost Dragana Jelavića. On se često oslanja na svoju podsvijest, svoju umjetničku intuiciju i priliku u izboru i kompoziciji. Potom analizira i konstruira svoje skladbe na ovoj osnovi - sada namjerno - dodavanjem prikladne pozadine, prskanja boje i obojenih područja. Kao da Vas usisava u svoje slike, a ponekad podsjećaju na dijagrame ili statističku grafiku. No, često se također nađemo u iskušenju da riješimo svoje drvene fragmente slike - što, naravno, nikad nećemo uspjeti.</em></p>
<p>
<em>Gledatelj opaža njegove kompozicije, koje su suptilne u sloju boja i rafinirane u plastičnom materijalu, ali prije svega svojim intelektom, svojom osjetljivošću i osjećajem za estetiku. Njegove kompozicije, koje proizlaze iz njegove vlastite riznice iskustava, asocijacija i emocija, otvorene su za moguće odnose s gledateljem.</em></p>
<p>
<em>Dragan svojim djelima stvara rafinirani prostorni prikaz u slici, koji karakteriziraju izvanrednu individualnost njegova rada i pokazuju njegovu visoku umjetničku razinu.</em></p>
<p>
</p>
<p>
Wolfgang Brenner, iz kataloga izložbe</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Izložbeni paviljon Gradska loža, Narodni trg 2, Zadar
Izložbeni paviljon Gradska loža, Narodni trg 2, Zadar
VRIJEME
26.10.2020. / 04.11.2020.
izložba
Ivan Rabuzin / Senzibilni vizionar idealnih svjetova / Otvorenje odgođeno
Muzej grada Koprivnice - Galerija naivne umjetnosti Hlebine
MJESTO
<p>
U Galeriji naivne umjetnosti u Hlebinama bit će 24. 10. 2020. godine (subota) u 18 sati otvorenje izložbe <strong>Ivana Rabuzina / </strong><strong>Senzibilni vizionar idealnih svjetova</strong>. Djela su iz Zbirke Vladimira Malogorskog.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>O umjetniku:</strong></p>
<p>
Ivan Rabuzin (27. 3. 1921., Ključ – 18. 12. 2008., Varaždin) izučio je stolarski zanat i završio je Majstorski odjel Obrtne škole u Zagrebu 1948. godine. U tom je razdoblju pohađao večernji tečaj crtanja kod Koste Angelija Radovanija. Ta poduka je, dakako, činila temelj njegove likovne kulture, no Rabuzin ostaje samouki umjetnik koji svijet promatra neopterećen tuđim iskustvom. Najraniji crteži potječu iz 1944. godine, dok prve slike u maniri realizma i postimpresionizma nastaju godinu kasnije. Već 1959. godine otkriva motiviku lirskih pejzaža koji postaju temelj njegova stila i osebujne poetike. Slikao je uglavnom uljem na platnu, no volio je i crtež te grafičke tehnike, posebno bakropis, a okušao se i u formi tapiserije. Sudjelovao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama.</p>
<p>
</p>
<p>
Izložba predstavlja izbor slika i ručno oslikanog originalnog Rosenthal porculana iz bogate zbirke varaždinskog kolekcionara Vladimira Malogorskog. Izložba ostaje otvorena do 29. 11. 2020. godine.</p>
<p>
</p>
<p>
Projekt je realiziran sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Koprivničko-križevačke županije i Grada Koprivnice.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>NAPOMENA:</strong></p>
<p>
ovim putem Vas obavještavamo da se otvorenje samostalne izložbe Ivana Rabuzina „Senzibilni vizionar idealnih svjetova“ izložba</p>
<p>
iz zbirke Vladmira Malogorskog, koje je predviđeno za 24.10.2020. godine (subota) u 18,00 sati u Galeriji naivne umjetnosti, Hlebine</p>
<p>
neće održati sukladno trenutnoj epidemiološkoj situaciji na području Koprivničko-križevačke županije i prema procjeni epidemiološke službe Zavoda za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije.</p>
<p>
</p>
<p>
Izložba se može pogledati u redovno radno vrijeme Galerije naivne umjetnosti, Hlebine, utorak-petak 10,00-18,00 sati,</p>
<p>
subota i nedjelja 10,00-14,00 sati.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Kontakt:</strong></p>
<p>
<strong>Muzej grada Koprivnice</strong></p>
<p>
Trg dr. Leandera Brozovića 1, 48000 Koprivnica<br />
Telefon: +385 48 622 307 / Telefax: +385 48 222 871<br />
e-pošta: <a href="mailto:info@muzej-koprivnica.hr">info@muzej-koprivnica.hr</a><br />
</p>
<p>
</p>
Trg Ivana Generalića 15, Hlebine
Trg Ivana Generalića 15, Hlebine
VRIJEME
24.10.2020. / 29.11.2020.
izložba
Kolekcionar – edukativna akcija EMA 2020
Tehnički muzej Nikola Tesla
MJESTO
Kolekcionar – edukativna akcija EMA 2020
Mjesto održavanja: stalni postav, Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18, 10000 Zagreb
Vrijeme održavanja: subota, 24. 10. 2020., 10 sati (od 25. listopada 2020. snimka će biti dostupna na YouTube kanalu Tehničkog muzeja Nikola Tesla)
Kolekcionar: gosp. Zlatko Ivković
Autorica programa: Markita Franulić, TMNT
Suradnici: Katarina Ivanišin Kardum, Marijo Zrna, Goran Rajič, TMNT
Osoba za kontakt: Katarina Ivanišin Kardum, katarina.ivanisin.kardum@tmnt.hr
Iako su razlozi i motivi skupljanja različiti, za većinu kolekcionara primarna vrijednost njihovih zbirki i samog čina prikupljanja, emocionalne je, a ne materijalne prirode. Premda psiholozi znaju spominjati „mračnu stranu“ kolekcioniranja, ono je uglavnom povezano s pozitivnim emocijama, uz fascinantnu činjenicu da se može skupljati gotovo sve. Ljubav kolekcionara prema prikupljanju nesebična je poput prave ljubavi. Ne temelji se na želji za posjedovanjem, već na predanosti, želji za dijeljenjem i zajedničkim rastom.
Kroz program Kolekcionar, u TMNT-u ćemo predstaviti znanje o tehničkoj građi i ljubav prema njoj, razgovorom s kolekcionarom, gosp. Zlatkom Ivkovićem. Predmetni program je dio edukativne muzejske akcije EMA 2020. čija je tema LJUBAV.
Gospodin Ivković rođen je 1949. godine u Zagrebu gdje se i školovao za telekomunikacijskog tehničara. Višedesetljetni radni staž stekao je u tadašnjem PTT-u, odnosno HPT-u. Već 1974. godine počinje se zanimati za stare telefonske aparate, a tijekom rada u PTT-u stječe specifična znanja, pa se osim prikupljanja telefonskih aparata bavi i njihovim popravcima kao i restauracijom. Svoje znanje je ustrajno nadograđivao suradnjom s drugim kolekcionarima, muzejskim ustanovama, kao i sudjelovanjem na sajmovima antikviteta u zemlji i inozemstvu. U povodu 25. godišnjice kolekcionarskog rada 1999. godine predstavio je u Muzeju grada Zagreba svoju bogatu kolekciju telefona uspješnom i posjećenom izložbom. Zbirka Zlatka Ivkovića danas je dio fundusa HT muzeja u Zagrebu. Sudionik je Domovinskog rata, a bavi se i prikupljanjem hrvatskog vojnog i ratnog znakovlja iz vremena Domovinskog rata te uskoro planira izložbu na tu temu. Gospodin Ivković primjer je savjesnog i skrupuloznog kolekcionara, čiji zavidan kolekcionarski staž i opus zaslužuje biti predstavljen široj javnosti.
Sudjelovati u vodstvu može se uz kupljenu ulaznicu za zbirke muzeja. Djeca do 7 godina starosti imaju besplatan ulaz u Muzej. Nije potrebna prethodna najava dolaska.
Informacije:
Katarina.ivanisin.kardum@tmnt.hr
01/4844 050
Tehnički muzej Nikola Tesla
Savska cesta18, Zagreb
Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18, Zagreb, STALNI POSTAV
Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18, Zagreb, STALNI POSTAV
VRIJEME
24.10.2020. / 24.10.2020.
izložba
KOCKICA DO KOCKICE....MOZAIK - RADIONICE IZRADE MOZAIKA UZ IZLOŽBU „KAMEN NA KAMEN... RIMSKA ARHITEKTURA U SJEVEROZAPADNOJ ISTRI“
Muzej grada Zagreba
MJESTO
NA_CM_zv
VRIJEME
24.10.2020. / 14.11.2020.
izložba
Zapisano u genima
Muzej Prigorja
MJESTO
<p>
Drugom i trećom izložbom izložbenog ciklusa 'Zapisano u genima' Muzej Prigorja predstavlja dva umjetnička dvojca – oca Josipa Botteria Dinija i kćer Anu Mariju Botteri, te oca Vilka Žiljka i kćer Janu Žiljak Gršić.<br />
<br />
Kako je Župni dvor Vugrovec znatno oštećen tijekom ovogodišnjeg potresa, izložbe se upriličuju istovremeno u prostoru Muzej Prigorja kao oblik suradnje ove institucije i udruge HULULKU i to s otvorenjem 23. listopada 2020.<br />
<br />
'Kako je prošle godine započet ciklus, koji je zamišljen kao kompariranje kroz direktno izlagačko sučeljavanje poznatih likovnih obiteljskih parova, očeva umjetnika i njihove djece koja se bave istovjetnom umjetničkom granom, pokazao je veliki interes publike za ovakvu tematiku, odlučili smo ga nastaviti i ove godine predstavljanjem novih parova.</p>
<p>
<br />
Kroz samostalne izložbe predstaviti ćemo četiri umjetnička para, a zajedničkom izložbom svih parova promovirati ćemo i opsežnije kataloško izdanje u studenom.</p>
<p>
<br />
Prilika je to da posve drugom trajnijom disciplinom, a to je umjetnička, odgovorimo sve popularnijoj znanstvenoj disciplini kao što je genetika, koja za sve „krivi“ naše gene. Jer ona kaže: talent je zapisan u genima. Koliki su utjecaji kada smo zaključili da su oni neminovni? Kolike su različitosti? Kolika je srodnost tek posjedovanje istovjetnog talenta, a koliko je odabir istog zanimanja tj. umjetničkog izraza produkt života u specifičnom okruženju.<br />
<br />
Izložbe će biti i prilika nove valorizacije i aktualizacije umjetničkih osobnosti koje ne smiju biti zaboravljene i koje pokazuju da istinske umjetničke vrijednosti ne jenjavaju i da neminovno žive u stvaralaštvu, u genima vlastite djece.'</p>
<p>
</p>
Trg Dragutina Domjanića 5, Sesvete
Trg Dragutina Domjanića 5, Sesvete
VRIJEME
23.10.2020. / 11.11.2020.
izložba
Milan Mišo Lakić / Izložba fotografija
Zavičajni muzej Biograd na Moru
MJESTO
<p>
Zavičajni muzej Biograd na Moru u suradnji s Gradskom galerijom Biograd organizira izložbu fotografija Milana Miše Lakića.<br />
Izložba se sastoji od 25 fotografija, a autor je pripremio i slide-show prezentaciju te video zapise snimljene dronom.</p>
<p>
</p>
Obala kralja Petra Krešimira IV. 20, Biograd na moru
Obala kralja Petra Krešimira IV. 20, Biograd na moru
VRIJEME
23.10.2020. / 30.11.2020.
izložba
Viktor Šipek
Muzeji Hrvatskog zagorja - Muzej seljačkih buna
MJESTO
<p>
U petak, 23. listopada 2020. u 19 sati u Galeriji dvorca Oršić u Muzeju seljačkih buna održat će se otvorenje izložbe Viktora Šipeka (1896.-1969.).</p>
<p>
<br />
<strong><strong><em>Viktor Šipek (1896. – 1969.)</em></strong></strong><em> nježan je slikar akvarela, tehnike koja uz njegovo ime stoji kao višestruka odrednica: prozračan, tankoćutan, onaj koji zazire od oštrine, osjetljiv na svjetlost, onaj kojemu je netvarno – primjerice sjena – jednako čvrsta građa kao lišće ili ziđe. Ono što hlapi – voda, oblaci – daje najveća uzdarja njegovoj lakoj ruci.</em></p>
<p>
<em>Ne može se reći da je, unatoč tim lirskim svojstvima, Šipek suviše sjetan, patetičan ili sentimentalan. Njegov kist vodenom bojom crta vješto i precizno. Jer Viktor Šipek voli gledati da bi pamtio. I kad zaustavlja zrak u krošnji, i kad ovjekovječuje trošnu hižicu kao spomenik, i kad mu je motiv zaista spomenik, on im smireno nudi šansu da traju.</em></p>
<p>
<em>Sve je kod njega na sigurnom. Sve se daje prepoznati bez velikog otpora. Možda je taj zazor od drame razlog što je Šipekovo slikarstvo nailazilo na širok odjek kod publike i što su njegove slike bile gotovo obvezni element međuratnih građanskih interijera.</em></p>
<p>
<em>Ali taj širok odjek, to prihvaćanje po površini, možda je skrivilo i stanovitu Šipekovu zakinutost u povijesti hrvatske umjetnosti. Jer nailazila su desetljeća koja su pretpostavljala sugestiju naraciji, neizvjesnost mjerila sigurnom motrištu, ili kavez za oko sudioničkoj mašti…</em></p>
<p>
<strong>Željka Čorak</strong></p>
<p>
</p>
<p>
izvor: https://msb.mhz.hr/najave-izlozba/</p>
<p>
</p>
Samci 64, Gornja Stubica
Samci 64, Gornja Stubica
VRIJEME
23.10.2020. / 28.02.2021.
izložba
PLANETARIJ IZVAN FUNKCIJE
Tehnički muzej Nikola Tesla
MJESTO
ZBOG TEHNIČKIH POTEŠKOĆA PLANETARIJ NE RADI DO UTORKA 27. LISTOPADA 2020.
Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18, Zagreb
Tehnički muzej Nikola Tesla, Savska cesta 18, Zagreb
VRIJEME
22.10.2020. / 27.10.2020.
izložba
"Heterotopijska mjesta" renomiranog suvremenog umjetnika Mirana Šabića
Kabinet grafike HAZU
MJESTO
<p>
Izložba "<strong>Heterotopijska mjesta" renomiranog suvremenog umjetnika Mirana Šabića</strong> može se od 22. listopada razgledati u Kabinetu grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, a u sklopu izložbe predstavit će se i djela iz najnovije grafičke mape "Urbana prolaznost" izdane u ediciji Argola.<br />
<br />
"Nova ostvarenja Mirana Šabića nastala su u kontekstu vizualizacija različitih aspekata fizionomija prirode i urbanih krajolika. Poveznica tih sadržajno različitih serija jest duktusno mapiranje lokaliteta i akribička projekcija stvarnih prostora nastalih u neposrednoj interakciji umjetnika s okolinom. Kroz istraživanja osobnih geografskih toposa, Šabić razrađuje djela s jedne strane kao prikaze prirode u složenoj formi grafičke instalacije, a s druge kao mapu grafičkih listova koje u ključnoj sastavnici povezuje tema prolaznosti", ističe Vesna Kedmenec Križić u predgovoru kataloga izložbe.<br />
<br />
Trostavačna serija "More", "Šuma", "Planina" temelji se na istraživanjima odnosa prirode, grafičke matrice i vizualnog iskaza pritom aktivno integrirajući prirodne procese u stvaranju djela. Eksperimentirajući s matricama kreiranima pod utjecajem prirodnih elemenata, Šabić stvara osnovu na koju u daljnjem umjetničkom prosedeu iscrtava u bakropisu organičke motive istovjetne onima na zatečenim lokalitetima, ističe Kedmenec Križić<br />
<br />
"Isječke morskog, šumskog i gorskog krajolika otiskuje u crno-bijele, tonski razrađene prikaze koje potom oprema u lightboxove oblikujući objekte komprimiranih, duktusno slojevitih odraza prirode izmaknutih iz stvarnosti. Prostorno-vremenske prosedejne postupke dokumentira i videoradom kojim proširuje diskurzivni prostor rada otkrivajući njegovo nastajanje", dodaje.<br />
<br />
Grafička mapa "Urbana prolaznost" svjedoči o neumoljivom protoku vremena koji nagriza topose urbanog krajolika. "Samobor i njegova neposredna okolica, koji su dio umjetnikova životnog okruženja, inspirirali su ga na izradu bakropisnih studija o iščezavajućim prostorima koji su pohranjeni kako u osobnoj tako i u kolektivnoj memoriji njihovih stanovnika", napominje Kedmenec Križić, dodajući kako ove grafike, izrađene u tehnici bakropisa, s pomnim obraćanjem pozornosti na svaki detalj, "akumuliraju poseban ugođaj onkraj vidljivog traga zabilježenog na podlozi".<br />
<br />
Izložba je otvorena do 5. studenoga. (Hina)</p>
<p>
</p>
Andrije Hebranga 1 (zatvoreno zbog obnove), Zagreb
Andrije Hebranga 1 (zatvoreno zbog obnove), Zagreb
VRIJEME
22.10.2020. / 05.11.2020.
izložba
Mato Celestin Medović (1857-1920) – izložba povodom stogodišnjice smrti slikara
Umjetnička galerija Dubrovnik
MJESTO
<p>
Izložba kojom se obilježava <strong>stogodišnjica smrti Mata Celestina Medovića,</strong> jednog od najvažnijih predstavnika hrvatskog modernog slikarstva, bit će otvorena u Galeriji Dulčić Masle Pulitika u četvrtak, 22. listopada u 19 sati.<br />
<br />
Izložba će obuhvatiti djela iz zbirke Umjetničke galerije Dubrovnik – portrete, djela sakralne motivike, mrtve prirode i pejzaže, te različite studije. Žanrovska raznolikost koja karakterizira kolekciju Medovićevih djela iz Umjetničke galerije Dubrovnik zapravo odražava nikad dovoljno naglašavanu činjenicu – da je Medović bio umjetnik koji je visoke dosege ostvario u različitim poljima djelovanja – povijesnom, religijskom, portretnom i pejzažnom slikarstvu. Odabrani portreti od onih nastalih u doba Medovićeva školovanja u Italiji (1880. -1886.) pa do onih nastalih u doba školovanja na Akademiji likovnih umjetnosti u Munchenu (1888. – 1893.) i kasnije svjedoče da je Mato Celestin Medović, uz dvije godine starijeg Vlaha Bukovca, bio jedan od naših najkvalitetnijih portretista i u bravuroznosti slikarske tehnike i u dubini psihološke karakterizacije koju provodi. Među djelima sakralne tematike koja većinom uključuju studije i skice, predstavit će se i rijetko izlagana slika monumentalnih dimenzija „Isus pada pod križem“ iz 1888. godine koja je originalno rađena za kapelicu dubrovačke bolnice, te nedavno restaurirana slika „Sv. Franjo Asiški“ (oko 1896.). Posebno mjesto na izložbi zauzimaju Medovićevi pelješki pejzaži čiju genezu treba tražiti i u vezanosti slikara za rodni kraj i u samoj njegovoj predestinaciji za intimnije motive. Pelješkim pejzažima prepunim svjetla, impresionističkog duktusa koji se naročito očituje u mrljastom potezu kasne pelješke faze (1914 – 1918) dao je najveći doprinos hrvatskom slikarstvu.<br />
<br />
<br />
<a href="https://www.facebook.com/momadubrovnik/">https://www.facebook.com/momadubrovnik/</a></p>
Galerija Dulčić Masle Pulitika - Poljana Marina Držića 1, Dubrovnik
Galerija Dulčić Masle Pulitika - Poljana Marina Držića 1, Dubrovnik
VRIJEME
22.10.2020. / 31.10.2021.
izložba
Remek – djela Joze Kljakovića: novi prilozi vrednovanju umjetnikova opusa
Samostalna zbirka - Memorijalna zbirka "Jozo Kljaković"
MJESTO
<p>
U Memorijalnoj zbirci Jozo Kljaković, u prigodi obilježavanja 131. obljetnice rođenja slikara Joze Kljakovića (Solin, 10. ožujka 1889. – Zagreb, 1. listopada 1969.,) priređena je izložba „<strong>Remek – djela Joze Kljakovića: novi prilozi vrednovanju umjetnikova opusa“</strong>. Izložba će biti otvorena od 22. listopada do 30. studenog 2020. godine u Memorijalnoj zbirci Joze Kljakovića, Zagreb.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>O projektu:</strong></p>
<p>
Memorijalna Zbirka Jozo Kljaković u Zagrebu priređuje izložbu remek-djela ovog autora vezanih uz njegov mediteranski opus nastao između dva svjetska rata u drugom i trećem desetljeću 20. stoljeća. Za ovu prigodu bit će izložena djela iz privatnih kolekcija koja nisu poznata javnosti. Namjera je izložbe uz izdvojena remek-djela opusa prikazati i do sad nepoznata i novopronađena djela koja će pridonijeti novom vrednovanju umjetnikova opusa.</p>
<p>
Autorice izložbe su Lidija Fištrek, kustosica Memorijalne zbirke Jozo Kljaković i dr.sc.Petra Vugrinec, viša kustosica Galerije Klovićevi dvori u Zagrebu.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Kontakt:</strong></p>
<p>
Lidija Fištrek, mag.ing./M.A.</p>
<p>
kustosica</p>
<p>
</p>
Rokov perivoj 4, Zagreb
Rokov perivoj 4, Zagreb
VRIJEME
22.10.2020. / 30.11.2020.
izložba
Slavko Grčko – izbor iz fundusa Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci
Galerija Prica
MJESTO
NA_CM_zv
Trg Matice hrvatske 6, Samobor
Trg Matice hrvatske 6, Samobor
VRIJEME
20.10.2020. / 15.11.2020.
izložba
Šaša Ćetković / Maksi Mir
Nacionalni muzej moderne umjetnosti
MJESTO
<p>
<em>Nadam se da ćete u ovoj gužvi, buke i galame, koju živimo da bismo opstali pronaći trenutke tišine za Maksi Mir, baš kao što su ga pronašle ptice grabljivice lebdeći nekoliko stotina metara iznad naših glava u potpunoj tišini. Kada sam lebdio u balonu iznad Zagreba spoznao sam tu njihovu apsolutnu tišinu usprkos zagrebačkoj vrevi koja se dolje odvijala. Nažalost, rijetki su oni koji su sposobni usred najveće gužve pronaći svoj mir. Ovom bismo izložbom voljeli podsjetiti ljude da im nisu potrebna krila kako bi se vinuli iznad svojih problema. Dovoljno je na trenutak pobjeći u tišinu Maksi Mira. S razlogom sam napisao „našom“ jer je prapradjed kustosice izložbe Ive Körbler , botaničar Franjo Serafin Körbler, koji je na poziv nadbiskupa Jurja pl. Haulika iz Beča došao živjeti u Zagreb kako bi napravio Hortikulturni plan na kojem se temelji današnji izgled perivoja Maksimir </em>- izjavio je suvremeni hrvatski fotograf Saša Ćetković uoči svoje izložbe <em>Maksi Mir</em>, koju će javnost od 20. listopada do 5. studenoga imati priliku razgledati u Studiju Moderne galerije „Josip Račić“. U autorskoj koncepciji povjesničarke umjetnosti i likovne kritičarke Ive Körbler, izložba će pokazati četrnaest digitalnih kolor fotografija koje je u posljednje dvije godine umjetnik snimio u jednom od najljepših europskih parkova. </p>
<p>
<em>…Veliki dijelovi plavih jezera, snježne bjeline i smeđi tonaliteti drveća daju ovom ciklusu autentičan kontemplativni i meditativni ton. Mijene godišnjih doba ne mijenjaju trajnu ljepotu prirode maksimirskog perivoja, već mu svaki put iznova daju nov koloristički plašt, otkrivaju nove nepravilne, razvedene volumene i cjeline vegetacije, kao što bismo i mi, gradski ljudi trebali kroz godinu mijenjati sebe u skladu s prirodnim ritmovima i ciklusima. Ideja Saše Ćetkovića želi pokazati kako to nije tek jedna od postneoromantičarskih utopija, već sasvim stvarna opcija bijega od gradske histerije i teških dnevnih energija metropole u divnu kreaciju perivoja Maksimir… </em>Iva Körbler, citat iz teksta u katalogu izložbe.</p>
<p>
<br />
</p>
<p>
<strong>Životopis umjetnika</strong></p>
<p>
Rođen 1968. u Zagrebu, gdje je završio Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn, Odjel fotografije. Treća je generacija fotografa u obitelji koja se posvetila fotografiji. Surađuje s vodećim reklamnim agencijama, agencijama za odnose s javnošću i Hrvatskom turističkom zajednicom. Bio je službeni fotograf HNK-a u Zagrebu gdje je snimao operne, baletne i dramske predstave, te portrete njihovih protagonista. U novinskoj fotografiji bio je urednik fotografije, fotograf i stručni suradnik u svim relevantnim hrvatskim mjesečnim i tjednim izdanjima. Imao je 11 samostalnih izložbi fotografija i sudjelovao na više od 50 skupnih. Član je ULUPUH-a i HZSU-a.</p>
<p>
<br />
</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Andrija Hebranga 1 - privremeno zatvoreno, Zagreb
Andrija Hebranga 1 - privremeno zatvoreno, Zagreb
VRIJEME
20.10.2020. / 05.11.2020.
izložba
Oksana Veber / Stakleni budoar
Muzej antičkog stakla u Zadru
MJESTO
<p>
Oksana Veber, umjetnica međunarodnog ugleda, porijeklom je iz Barnaula u Altaju, sibirskog grada na ruskoj granici s Mongolijom, Kinom i Kazahstanom. Akademiju likovnih umjetnosti završila je u Kijevu u Ukrajini, a Umjetničku akademiju u Brjansku u Rusiji. Oksana Veber je prvenstveno slikarica jakog kolorita s izborom tema od morskih pejzaža, posebno nadahnutih čestim boravcima na otoku Ugljanu, mrtvih priroda do dominantnog motiva ženskog lika. U svom širokom spektru umjetničkih interesa bavila se i vitrajem te je njezin afinitet za radom u mediju stakla rezultirao i suradnjama s Muzejom antičkog stakla u Zadru.</p>
<p>
Oksana Veber stvara u Londonu, Pragu te na otoku Ugljanu, gdje je do sada imala više izložbi. Izlagala je na 24 samostalne te tridesetak grupnih izložbi diljem svijeta. U Muzeju antičkog stakla u Zadru prvi put je izlagala povodom obilježavanja Dana grada Zadra 2009. godine na samostalnoj izložbi slika „Ples sjena“ (23. 11. – 24. 12. 2009.). Inspiraciju je za ovaj ciklus pronašla upravo u stalnom postavu Muzeja, odnosno raznolikim oblicima antičkog stakla, koji se na njenim slikama nalaze uz sugestivne kolorističke pejzaže i meditativne ženske likove.</p>
<p>
Svojim čestim dolascima na otok Ugljan i u Zadar, Oksana Veber je ostala vezana uz Muzej antičkog stakla te je, 10 godina nakon prve izložbe, u Noći muzeja 2019. godine predstavila svoje nove radove inspirirane zadarskim antičkim staklom na izložbi „Čarobno staklo“ (1. 2. – 11. 3. 2019.).</p>
<p>
Muzej antičkog stakla u Zadru potiče suradnju s umjetnicima, posebno kroz svoje radionice za izradu staklenih predmeta, antičkih replika te suvremenih umjetničkih radova. Oksana Veber je u formi umjetničke rezidencije (<em>artist in residence</em>) u više navrata kroz 2019. godinu boravila u Muzeju antičkog stakla u Zadru istražujući tehniku staklene fuzije te realizirajući svoje slikarstvo u mediju stakla. Tehnika fuzije stakla je tehnološki postupak u kojem se višestrukom toplinskom obradom u pećima za fuziju na temperaturi od 800 - 850°C stapaju staklene ploče, oslikane ili posute pigmentima u prahu i granulama, u kalupima ili bez njih.</p>
<p>
Oksana Veber inspiraciju nalazi u prirodi, posebno u dalmatinskoj obali, ambijentu, nijansama plave u moru i nebu. Sliku konstruira oko tijela ili lica žene, arhetipske ženstvenosti, uokvirujući je morem, jedrilicama, pticama, ribama, cvijećem, voćem, staklenim bocama…, uključujući i svoje uspomene, asocijacije te svakodnevno upijanje života. Kako često naglašava, svaki od tih portreta je dijelom i autoportret. Naslov izložbe „Stakleni budoar“sugerira upravo tu izrazitu ženstvenost likova Oksane Veber, intimnu atmosferu, popraćenu motivom poljupca, akta, voća, cvijeća, ali kao i do sada antičkih staklenih boca, čaša, zdjelica….</p>
<p>
Slaveći univerzalni pojam žene i ženstvenosti, umjetnica daje poetične naslove svojim radovima, ali oni ipak nose jednu jedinu moćnu legendu: „Žena.“</p>
<p>
Autor izložbe i teksta je Jadranka Belevski, viši kustos dokumentarist Muzeja antičkog stakla u Zadru.</p>
<p>
</p>
Poljana Zemaljskog odbora 1, Zadar
Poljana Zemaljskog odbora 1, Zadar
VRIJEME
20.10.2020. / 18.11.2020.
izložba
Plavo - ženske perspektive
Muzej suvremene umjetnosti - Zbirka Vjenceslava Richtera i Nade Kareš-Richter
MJESTO
<p>
Drugu godinu za redom, zahvaljujući suradnji ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi i kustoskog dvojca Koraljke Kovač i Maje Strgar Kurečić ispred Hrvatske udruge za boje, u Zagrebu se Međunarodni dan boja 21. 3. obilježava i tematskom izložbom. Ove godine, planirana izložba PLAVO - ŽENSKE PERSPEKTIVE, skupna izložba 11 autorica koje okuplja motiv plavog u medijima crteža, slika, fotografije i instalacije prekinuta je <em>lockdownom</em> i razornim potresom koji je oštetio ISO i Školu primijenjene umjetnosti i dizajna. Međutim, zahvaljujući našem, sada već višegodišnjem partneru MSU, na naše veliko zadovoljstvo izložbu možemo u cijelom njezinom obimu realizirati u gostovanju u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter. Čini nam to iznimnu radost u ovim nesmiljenim vremenima. Tako je izložba PLAVO - ŽENSKE PERSPEKTIVE prva izložba iz programa ISO-a koju organiziramo nakon lockdowna. Do kraja godine Zbirka Richter ugostit će još tri izložbe obogaćene dodatnim programima, radionicama i <em>artist talkovima.</em> Autorice koje izlažu na izložbi od 20. 10. su redom Gordana Bakić, Andrea Pavetić, Lea Popinjač, Petra Lidia Ševeljević, Marta Živičnjak, Koraljka Kovač, Maša Bajc, Rebeka Legović, Petra Slobodnjak, Vladimira Spindler, Maja Strgar Kurečić. Međunarodni dan boja tradicionalno organizira Hrvatska udruga za boje u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu, Tekstilno - tehnološkim fakultetom, Grafičkim fakultetom i Arhitektonskim fakultetom.<br />
Autorica predgovora Višnja Slavica Gabout, koja vrijedno prati ovaj kustoski tim, napisala je "Ono što u izložbi pod nazivom Plavo – ženske perspektive povezuje jedanaest različitih, samosvojnih autorskih osobnosti, koje u fotografskom i slikarskom mediju odgovaraju na temu plave boje (boje bezbrojnih pojavnosti te snažne simbolike i asocijativnosti) je gender pogled. Pogled na svijet sa stavom, iz osviješteno ženske perspektive. To znači da zajednički nastup ovih autorica, unatoč svim autorskim i rukopisnim suprotnostima, kao i izričajnim razlikama, ovdje ima zajedničku potku i zajednički diskurs, povezujući izrazite umjetničke individualnosti u neočekivanu cjelinu i intrigantno zajedništvo. U vizualnu komunikaciju, suglasje i medijski razgovor."</p>
<p>
Pozivamo Vas draga publiko, da podržite ovu izložbu svojim dolaskom u jednom od ponuđenih termina do 31. 10. 2020. te koristite ovu priliku da razgledate i Zbirku Richter (cijena ulaznice za sve je simboličnih 10,00 kn) te se utisnete u mogućnosti plavih svijetova. Na prvi dan izložbe/klizno otvorenje ulaz je besplatan od 17 do 20 sati, a od 18 sati u prostor Zbirke pridružit će se i autorice.</p>
<p>
</p>
<p>
ISO – Izložbeni salon Izidor Kršnjavi<br />
Trg Republike Hrvatske 11, Zagreb<br />
e-mail: izlozbenisalon.izidorkrsnjavi@gmail.com<br />
web: ss-primijenjenaumjetnostidizajn-zg.skole.hr<br />
fb: @isospud</p>
<p>
<br />
Muzej suvremene umjetnosti /<br />
Zbirka Vjenceslava Richtera i<br />
Nade Kareš Richter<br />
Vrhovac 38, Zagreb<br />
ut – pet 15 – 19 sati, sub 11 – 16 sati,<br />
(ostalim danima uz prethodnu najavu)<br />
Tel: 01/60 52 700; 01/ 37 04 892<br />
Voditeljica zbirke: Vesna Meštrić, viša kustosica</p>
<p>
Izdavač deplijana: Škola primijenjene umjetnosti i dizajna<br />
Za izdavača: Filip Pintarić<br />
Voditeljica ISO-a: Bernarda Cesar<br />
Asistent: Igor Kozlina<br />
Savjet ISO-a: Martina Božić, Marija Juza,<br />
Irena Kraševac, Vinka Mortigjija Anušić,<br />
Matej Pašalić, Filip Pintarić, Ivan Skvrce</p>
<p>
Organizatorice i koordinatorice izložbe:<br />
Koraljka Kovač i Maja Strgar Kurečić<br />
Postav: Koraljka Kovač, Maja Strgar Kurečić i Višnja Slavica Gabout<br />
Predgovor: Višnja Slavica Gabout<br />
Na naslovnici: fotografija Iz serije Pešča blues, Petra Slobodnjak</p>
<p>
dodatni program<br />
– vodstva kroz izložbu, radionice</p>
Vrhovec 38, Zagreb
Vrhovec 38, Zagreb
VRIJEME
20.10.2020. / 31.10.2020.
izložba
Novosti Hrvatskog muzeja medicine i farmacije HAZU (rujan i listopad 2020.)
Hrvatski muzej medicine i farmacije HAZU
MJESTO
<p>
Hrvatski muzej medicine i farmacije HAZU s obzirom na izmijenjene okolnosti u ovoj godini zbog pandemije COVID-19 i potresa, Muzej nastoji povećati vidljivost za prijatelje Muzeja i muzejsku publiku u virtualnom obliku.</p>
<p>
</p>
<p>
Stoga Vam u prilogu šaljemo naše <em>Novosti</em> za rujan i listopad 2020. i pozivamo Vas da pratite naše objave na web stranici i Facebooku:</p>
<p>
</p>
<p>
<a href="https://hmmf.hazu.hr">https://hmmf.hazu.hr</a></p>
<p>
</p>
<p>
<a href="https://www.facebook.com/Hrvatski-muzej-medicine-i-farmacije-HAZU-1821994688078134">https://www.facebook.com/Hrvatski-muzej-medicine-i-farmacije-HAZU-1821994688078134</a></p>
<p>
</p>
<p>
<a href="/files/images/2020/HMMF_Novosti-rujan-listopad-2020.pdf"><em>Novosti</em> za rujan i listopad 2020. (pdf.)</a></p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Kontakt:</strong></p>
<p>
Silvija Brkić Midžić, prof.</p>
<p>
muzejska savjetnica, upraviteljica</p>
<p>
Hrvatski muzej medicine i farmacije HAZU</p>
<p>
Gundulićeva 24, 10000 Zagreb</p>
<p>
Tel. 4825 413</p>
<p>
e-mail: <a href="mailto:hmmf@hazu.hr">hmmf@hazu.hr</a></p>
<p>
URL: <a href="https://hmmf.hazu.hr">https://hmmf.hazu.hr</a></p>
<p>
</p>
<p>
</p>
VRIJEME
20.10.2020. / 31.10.2020.
izložba
Moć zlata
Tehnički muzej Nikola Tesla
MJESTO
<p style="text-align: justify;">
Izložba se može razgledati u Tehničkom muzeju Nikola Tesla, Savska cesta 18, Zagreb, IZLOŽBENA DVORANA, u periodu o<strong>d 20. listopada do 30. studenog 2020.</strong></p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>RADNO VRIJEME IZLOŽBE:</strong> utorak – petak od 10 do 17 sati, subota i nedjelja 9 do 13 sati, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>ULAZ SLOBODAN</strong></p>
<p style="text-align: justify;">
Rudarstvo je gospodarska grana koja se bavi dobivanjem mineralnih sirovina iz njihovih ležišta u dostupnom dijelu Zemljine kore primjenom rudarskih radova.</p>
<p style="text-align: justify;">
Na izložbi su prikazane različite primjene zlata kroz niz predmeta koji nas okružuju u svakodnevnom životu. Zanimljivo je bilo istraživati u kojim se sve područjima upotrebljava zlato, u početku kao nakit i novac, a tijekom vremena za izradu statusnih simbola i nagrada, u industriji, stomatologiji, medicini, zrakoplovstvu i svemirskoj tehnologiji, arhitekturi, kozmetici te kao hrana i dekoracija u gastronomiji i kulinarstvu. </p>
<p style="text-align: justify;">
Cilj izložbe jest predstaviti široj javnosti jedan od najstarijih oblika rudarenja, primjerice ispiranje zlata iz rijeka i potoka. Na taj način bi se prikazanim sadržajima zbirka Rudarska tehnika dodatno promovirala s tendencijom prikupljanja najzanimljivijih informacija na ovu temu i u budućnosti.</p>
<p style="text-align: justify;">
Zlato je u našim krajevima bilo prva mineralna sirovina koja se dobivala rudarskim radom. Tehnikom ispiranja naplavina uz rijeke Dravu i Muru dobivalo se elementarno zlato. Prvi dokumentirani počeci rudarstva u Hrvatskoj datiraju iz 14. stoljeća. U to vrijeme Frankopani su u Gorskom kotaru i Lici dobivali rudu željeza te zlato i srebro. U Čabru je 1651. radila peć za taljenje željeza, kada su slične peći građene i u Europi, što upućuje na to da je Hrvatska u to vrijeme bila u tehnološkom vrhu Europe. Ležišta zlata i srebra bila su osnova za tadašnje kovnice koje su Zrinski imali već početkom 16. stoljeća i nalazile su se u Gvozdanskom (na Zrinskoj gori). Prema profesoru Vladimiru Abramoviću, u to vrijeme kovnice su bile u Kotoru, Dubrovniku, Splitu, Zagrebu, Virovitici, Pakracu, Požegi i Srijemskoj Mitrovici. Rudnici metala radili su u Gvozdanskom (Zrinskoj gori), Lici (Rudopolje), Gorskom kotaru (Lič i Čabar), Samoborskom gorju (Rude) i na Medvednici.</p>
<p style="text-align: justify;">
U Hrvatskoj su nalazišta zlata bila relativno brojna, ali siromašna, te su većinom naplavinskoga podrijetla. Budući da Hrvatska ima dugu tradiciju rudarenja, na izložbi je prikazano ispiranje zlata iz starih nanosa rijeka i potoka, a to je najstariji oblik rudarenja, koji seže u predmetalno doba razvoja civilizacije. Na šljunčanim sprudovima Drave i Mure nekada se ispiralo zlato. Dravsko i mursko zlato smatra se najčišćim prirodnim zlatom na svijetu. Zlato se u Međimurju ispiralo još za grofova Zrinskih. Carica Marija Terezija izdala je 1776. ispiračima zlata iz Donjeg Vidovca posebnu povelju, koju je primio nositelj zlatarskog ceha Bolta Embriuš. <br />
Danas se zlato ispire pred turistima i živi u sjećanju onih koji su životni vijek proveli tragajući za grumenjem ili su imali sreće biti posljednja generacija znalaca tog umijeća. </p>
<p style="text-align: justify;">
Rudarstvo je potkraj 16. stoljeća zamrlo prodorom Turaka. Nastavak rudarstva u Hrvatskoj započeo je početkom 19. stoljeća pridobivanjem ugljena i trajalo je sve do kraja 20. stoljeća.</p>
<p style="text-align: justify;">
Zlato je jedan od najkorisnijih i najtraženijih minerala od svih koji su izvađeni iz Zemljine kore te ima široku primjenu zbog različitih korisnih svojstava. Dobar je provodnik električne energije, ne hrđa, vrlo se lako obrađuje, podatno je za izvlačenje u žicu, može se kovati u tanke listiće, legirati s mnogim drugim metalima, može se rastopiti i lijevati u vrlo detaljne oblike a usto ima prekrasnu žutu boju i atraktivan vrlo visoki prirodni sjaj.<br />
Kada su španjolski istraživači prvi put stigli u Novi svijet, upoznali su domoroce u Južnoj Americi. Te su dvije kulture bile razdvojene nepreglednim oceanom, nikada nisu imale nikakve kontakte, govorile su različitim jezicima i živjele potpuno drugačijim načinom života. Ipak, imali su jednu zajedničku stvar – veliko poštovanje prema zlatu, koje su upotrebljavali za izradu svojih najvažnijih predmeta.</p>
<p style="text-align: justify;">
Kroz povijest gotovo su sve kulture upotrebljavale zlato kao simbol moći, ljepote, čistoće i uspjeha. Današnje kulture nastavljaju tradiciju upotrebe tog plemenitog metala kako bi obilježile svoje najznačajnije događaje: vjenčanim prstenjem, olimpijskim medaljama, nagradama poput Oscara i Grammyja, izradom novca, raspela i sakralnog posuđa. Nijedan drugi rijetki metal nije nadmašio vrijednost zlata u našem društvu.</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>IMPRESUM IZLOŽBE</strong></p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>Organizator</strong><br />
Tehnički muzej Nikola Tesla</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>Autorica izložbe</strong><br />
Davorka Petračić</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>Autor likovnog postava</strong><br />
Hrvoje Đukez</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>Grafičko oblikovanje izložbe s pripremom plakata</strong><br />
Hrvoje Đukez</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>Grafičko oblikovanje kataloga</strong><br />
Luka Gusić</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>Ustanove i osobe koje su posudile građu i dokumentaciju</strong><br />
Arheološki muzej u Zagrebu, Zagreb<br />
BankaZlata.com (Saiva d.o.o.), Zagreb<br />
Katarina Filić, Zagreb<br />
Hrvatski novčarski zavod d.o.o.<br />
Hrvatski prirodoslovni muzej, Zagreb<br />
Kozmetika Afrodita d.o.o., Rogaška Slatina, Slovenija<br />
Kreativni laboratorij, Velika Gorica<br />
KUC Travno Posudionica i radionica narodnih nošnji, Zagreb<br />
Mario Ruff, Zagreb<br />
Muzej Međimurja Čakovec, Čakovec<br />
Royal Bank Plaza, Toronto, Kanada</p>
<p style="text-align: justify;">
<strong>Izložba je realizirana sredstvima Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija</strong></p>
Savska cesta 18, Zagreb
Savska cesta 18, Zagreb
VRIJEME
20.10.2020. / 30.11.2020.
izložba
Dodijeljene Godišnje nagrade projektima realiziranim u 2019. godini i Nagrade za životno djelo HMD-a
MJESTO
<p>
Na Svečanoj dodjeli Nagrada Hrvatskog muzejskog društva, održanoj 16. listopada 2020. u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu <strong>dodijeljene su Nagrade za životno djelo i Godišnje nagrade projektima realiziranim u 2019. godini</strong>.</p>
<p>
</p>
<p>
Ocjenjivački sud za dodjelu Nagrada HMD-a imao je težak zadatak izbora između 49 pristiglih prijava, ne samo zbog brojnosti prijava već i zbog njihove kvalitete, stoga su dodijeljena i Posebna priznanja.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Nagrade za životno djelo HMD-a</strong></p>
<p>
Ocjenjivački sud dodjeljuje<strong> trima vrsnim muzealkama: Željki Kolveshi, </strong>muzejskoj savjetnici u mirovini Muzeja grada Zagreba, <strong>Hermine Göricke Lukić</strong>, muzejskoj savjetnici u mirovini Muzeja Slavonije Osijek i <strong>Ljubici Gligorević</strong>, muzejskoj savjetnici u mirovini Gradskog muzeja Vinkovci.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Godišnje nagrade HMD-a</strong> <strong>za 2019. godinu </strong></p>
<ol>
<li>
<strong>Kategorija za realiziranu izložbu</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za realiziranu izložbu u 2019. godini nagrada se dodjeljuje <strong>Nataši Ivančević </strong>za izložbu <strong>“Ljubav i otpor Ivane Popović” </strong>Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb.</p>
<ol>
<li value="2">
</li>
<li>
<strong>Kategorija za realizirani stalni postav</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za realizirani stalni postav u 2019. godini nagrada se dodjeljuje <strong>Gradskom muzeju Virovitica</strong> za stalni postav <strong>„Drveno doba“.</strong></p>
<p>
</p>
<ol>
<li value="3">
<strong>Kategorija za realizirani izdavački projekt</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za realizirani izdavački projekt u 2019. godini nagrada se dodjeljuje <strong>Muzeju grada Splita</strong> za katalog izložbe <strong>„Splitski gradonačelnici (1882.–1918.): život i uspomene“</strong>, autora Marijana Čipčića.</p>
<p>
</p>
<ol>
<li value="4">
<strong>Kategorija za provedenu restauraciju muzejske građe</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za provedenu restauraciju muzejske građe Ocjenjivački sud nije dodijelio nagradu.</p>
<p>
</p>
<p>
5.A.<strong> Kategorija za provedeni istraživački rad koji je rezultirao izložbom</strong></p>
<p>
U kategoriji za provedeni istraživački rad koji je rezultirao izložbom u 2019. godini nagrada se dodjeljuje <strong>Gracijanu Kešcu, Katarini Pocedić i Gordani Milaković </strong>(Povijesni i pomorski muzej Istre) za istraživački rad koji je rezultirao izložbom <strong>„Pulski električni tramvaj</strong>“.</p>
<p>
</p>
<p>
5.B. <strong>Kategorija za provedeni istraživački rad koji je rezultirao publikacijom</strong></p>
<p>
U kategoriji za provedeni istraživački rad koji je rezultirao publikacijom u 2019. godini nagrada se dodjeljuje <strong>Goranu Borčiću </strong>(Etnografski muzej Split) za publikaciju <strong>„Splitski krnjevali”.</strong></p>
<p>
</p>
<ol>
<li value="6">
<strong>Kategorija za realizirani dokumentacijsko – informacijski program</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za provedenu restauraciju muzejske građe Ocjenjivački sud nije dodijelio nagradu.</p>
<p>
</p>
<ol>
<li value="7">
<strong>Kategorija za realizirani pedagoško – edukacijski program</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za realizirani pedagoško – edukacijski program u 2019. godini nagrada se dodjeljuje <strong>Ivani Gorički </strong>(Muzej suvremene umjetnosti Zagreb) za program <strong>“</strong> <strong>MSU AVANTURA – projekt povezivanja školskog kurikuluma, nastave likovnog odgoja i MSU-a</strong></p>
<p>
</p>
<ol>
<li value="8">
<strong>Kategorija za realizirani marketinško – propagandni program</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za provedenu restauraciju muzejske građe Ocjenjivački sud nije dodijelio nagradu.</p>
<p>
</p>
<ol>
<li value="9">
<strong>Kategorija za međumuzejsku suradnju</strong></li>
</ol>
<p>
U kategoriji za međumuzejsku suradnju u 2019. godini nagrada se dodjeljuje <strong>Aniti Dugonjić </strong>(Arheološki muzej u Zagrebu) i <strong>Aniti Rapan Papeša </strong>(Gradski muzej Vinkovci) za suradnju na izložbi <strong>„Avari i Slaveni“.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Posebna priznanja </strong><strong>HMD-a</strong></p>
<p>
Obzirom na kvalitetu i brojnost pristiglih prijava u pojedinim kategorijama Ocjenjivački sud odlučio je dodijeliti i posebna Priznanja u sljedećim kandidatima:</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Priznanje za realiziranu izložbu </strong>Ocjenjivački sud dodjeljuje <strong>Aidi Brenko, Vesni Zorić i Mareti Kurtin </strong>(Etnografski muzej Zagreb) za izložbu<strong>„Kapa dolje! Priča o (ne)pokrivanju glave“ </strong>te <strong>Lani Bede </strong>(Gradski muzej Karlovac) i <strong>Tatjani Parlov</strong> (Centar za odgoj i obrazovanje Vinko Bek) za katalog zbirke <strong>“Gledam pogledom“.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Priznanje za realizirani stalni postav </strong>dodjeljuje se <strong>Hrvojki Božić i Ružici Stjepanović </strong>(Gradski muzej Karlovac) za stalni postav <strong>Muzeja Domovinskog rata Karlovac – Turanj.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Priznanje za realizirani izdavački projekt </strong>dodjeljuje se<strong> Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja </strong>za publikaciju<strong> „Rijeka ili smrt“, autorice Tee Perinčić.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Priznanje za istraživački rad koji je rezultirao publikacijom</strong> Ocjenjivački sud dodjeljuje <strong>Darku Komši </strong>(Arheološki muzej Istre) za ipublikaciju <strong>„Paleolitičke pećinske slikarije iz Romualdove pećine“.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Priznanje u kategoriji za dokumentacijsko-informatički projekt </strong>u 2019. godini dodjeljuje se<strong> Robertu Maršiću </strong>(Arheološki muzej u Zadru) za <strong>Prezentaciju fundusa fotografija Arheološkog muzeja u Zadru preko interaktivnog ekrana.</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Posebno priznanje u kategoriji za prevedeni pedagoško-edukacijski program</strong> u 2019. godini dodjeljuje se <strong>Muzeju Međimurja Čakovec</strong> za <strong>„Muzej za pogled 2019.“</strong></p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Priznanje u kategoriji za marketinško-propagandni program</strong> dodjeljuje se <strong>Marini Brkić i Donati Smokrović</strong> (Arheološki muzej u Zadru) te <strong>Ivanu Tandariću i Aleksandru Šekuljici</strong> (ELFS) za <strong>Ekskluzivnu liniju suvenira ELFS za Arheološki muzej u Zadru.</strong></p>
<p>
<strong>Priznanje u kategoriji za međumuzejsku suradnju </strong>dodjeljuje se<strong> Darku Komši i Đeni Gobić Bravar, (</strong>Arheološki muzej Istre)<strong> za suradnju kroz Interreg CE projekt COME-IN!</strong></p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Muzej Mimara, Rooseveltov trg 5
Muzej Mimara, Rooseveltov trg 5
VRIJEME
19.10.2020. / 31.10.2020.
izložba
Virtualna izložba ''''Muzej Mimara: 30 godina djelovanja - 30 godina s vama''''
„Zbirka umjetnina Ante i Wiltrud Topić Mimara“ - Muzej Mimara
MJESTO
<p>
Muzej Mimara objavljuje virtualnu inačicu izložbe 'Muzej Mimara: 30 godina djelovanja - 30 godina s vama' dostupnu na adresi - <a href="https://virtualna-izlozba.mimara.hr/">https://virtualna-izlozba.mimara.hr/</a>.<br />
<br />
Izložba će gledatelje upoznati s bogatom poviješću stvaranja muzeja, ličnošću donatora Ante Topića Mimare te sa bogatstvom fundusa i odjela Muzeja Mimara, a posvećena je 30. obljetnici djelovanja Muzeja Mimara i <em>hommage</em> je, kako velikom donatoru Anti Topiću Mimari i njegovu plemenitu životnom cilju tako i svim ostvarenjima kojima su ispunjena tri desetljeća djelovanja muzeja i koja su, nesumnjivo, potvrdila donatorovu viziju. Fundusom i brojnim vidovima muzejske aktivnosti Muzej je, naime, jasno pozicioniran kao jedno od najznačajnijih znanstveno-edukativnih središta te je ujedno nezaobilazna točka isklične kakvoće u uklapanju Zagreba i Hrvatske u gustu mrežu kulturnih svjetskih središta. Time je dobio ulogu živoga poticajnog žarišta čija se postignuća, sasvim logično, odražavaju na cjelokupni život grada i osnažuju percepciju europskoga i svjetskog značenja Hrvatske.<br />
<br />
Središnji dio izložbe predstavlja odabir od 75 znanstveno obrađenih djela iz raznorodnog fundusa Muzeja koji nedvojbeno potvrđuje njegovu jedinstvenu vrijednost i značenje. Arhivski materijal, tiskovine i fotografije koje prate izložbu, daju presjek njegove djelatnosti, potvrđujući veličinu i plemenitost vizije koja je vodila donatora i koja se jasno ostvarivala tijekom više od tri protekla desetljeća od otvorenja Muzeja.<br />
<br />
Katalog izložbe "Muzej Mimara: 30 godina djelovanja - 30 godina s vama" nagrađen je posebnim priznanjem Hrvatskog muzejskog društva za realizirani izdavački projekt u 2017. godini.<br />
<br />
<a href="https://blog.mimara.hr/">Blog Muzeja Mimara</a></p>
Online izložba
Online izložba
VRIJEME
19.10.2020. / 30.11.2020.