izložba
Nevenka Arbanas & Krunoslav Jakobović: hrvatsko–francuska veza
Muzej Prigorja
MJESTO
<p>
U Muzeju Prigorja bit će 25. rujna 2020. u 19 sati otvorenje izložbe „Nevenku Arbanas & Krunoslav Jakobović: hrvatsko–francuska veza“. Svečanost će se održati ispred Muzeja Prigorja u skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.<br />
<br />
<br />
O izložbi:<br />
Nevenku Arbanas, ustoličenu za prvu damu hrvatske grafike i Krunoslava Jakobovića, Francuza hrvatskog porijekla koji kao grafičar izlaže uz bok svjetskim imenima, povezuje neraskidiva veza - ljubav prema grafici kao umjetničkom mediju te plodonosna suradnja u promociji hrvatske umjetnosti i edukaciji kroz brojne radionice u Francuskoj, a u kojima kao organizator, ali i kao “učenik" participira Krunoslav Jakobović. <br />
<br />
Doista, Jakoboviću Nevenka Arbanas prenosi dragocjena znanja grafičkih tehnologija, pa je izložba u Muzeju Prigorja prilika da učenik s mentorom, nakon dugo godina plodonosnog samostalnog djelovanja, "zapleše" zajedno. On to čini najnovijim monotipijama koje pripadaju ciklusu duhovita i znakovita naziva – „Jesen mladića od 965 mjeseci“, a ona monumentalnim, dva i pol metarskim grafičkim listovima u kombiniranju tehnika akvatinte, suhe igle, bakropisa ili linoreza, s otisnutim motivom lišća koji je postao njezin prepoznatljiv osobni psihogram. <br />
<br />
Ovom izložbom Nevenka Arbanas i Krunoslav Jakobović, istomišljenici u odabiru izraza – grafici i njezinom pristupu kao eksperimentu, otvaraju iznova pogled na grafiku kao iznimno kreativnog i za eksperiment potentnog medija. <br />
(iz predgovora Sande Stanaćev Bajzek)<br />
<br />
Izložba je ostvarena sredstvima Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske</p>
<p>
</p>
<p>
Kontakt:</p>
<p>
Tomislav Mrčić</p>
<p>
Muzej Prigorja</p>
<p>
Marketing i PR</p>
<p>
</p>
Trg Dragutina Domjanića 5, Sesvete
Trg Dragutina Domjanića 5, Sesvete
VRIJEME
25.09.2020. / 12.10.2020.
izložba
Robert Pauletta / Veruda Boogie – Woogie
Muzej suvremene umjetnosti Istre - Museo d''arte contemporanea dell''Istria
MJESTO
<p>
U Muzeju suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria, u petak, 25. 09. 2020. u 20 sati održat će se otvorenje samostalne izložbe jednog od najistaknutijih istarskih umjetnika, Roberta Paulette. Pod nazivom „<strong>Veruda Boogie – Woogie</strong>“ umjetnik predstavlja recentnu produkciju, šezdesetak radova nastalih 2019. te u većoj mjeri 2020. godine koju, kako i sam naziv izložbe daje naslutiti, posvećuje upravo Verudi, pulskoj gradskoj četvrti u kojoj živi i stvara gotovo puna četiri desetljeća. <br />
<br />
<strong>O izložbi:</strong><br />
„Posljednja samostalna izložba Roberta Paulette u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria, održana je potkraj 2011. godine (Nebo/Il Cielo, 2. 12. – 23. 12. 2011.) te je s vremenskim odmakom iznova nastala potreba i u slijedu stvorena mogućnost ponovnog predstavljanja autorove recentne produkcije upravo ovdje, u Puli, na istom mjestu... Radovi zastupljeni na izložbi nastali su s namjerom i u korelaciji sa potencijalom i gabaritima muzejskog prostora. Rezultat su umjetnikova istraživanja, propitivanja i introspekcije; procesa mapiranja mjesta i vremena, kretanja i „stajanja“, bilježenja kako će sam umjetnik reći „što gorkog – što slatkog života “ kojeg je „proveo unutar gotovo neprekinutog pravca ne duljeg od 2 km“ upravo na Verudi, pulskoj gradskoj četvrti kojoj posvećuje ovu izložbu.<br />
<br />
Paralelno posežući za različitim medijima i formatima, različitim vokacijama i naoko oprečnim poetikama i njihovim dobro odmjerenim prisutnostima unutar cjeline izložbenog postava, u istom prostoru susreću se i sretno koegzistiraju suvremeno i tradicionalno, apstraktno i figurativno, fizičko i misaono, eterično i taktilno koje umjetnik dovodi do savršene ravnoteže izmjenjujući i mireći područja napetosti i fluidnosti postižući time dinamičnu cjelinu, vizualni organizam koji progovara istovremeno o intimnosti i ritualnosti vlastitoga života koliko i o univerzalnosti ljudskog bivanja u prostoru i vremenu.<br />
<br />
Među radovima slikarske provenijencije naići ćemo i na geometrijsku apstrakciju (akrili na plastičnim stolnjacima sa prepoznatljivim pattern motivima) i na ulja na platnu većih formata koja odišu čistom slikarskom slobodom u kojoj oblici, geste i kolorit vode glavnu riječ, a svojevrsno su oživljavanje autorovog rukopisa iz 80 – ih. Naići ćemo i na probrane kolaže (tek otrgnute listove iz brojnih blokova i bilježnica) koji nastaju gotovo na dnevnoj bazi, a možemo ih tumačiti kao vizualne ekvivalente dnevničkih zapisa u kojima se autor osvrće na pojavnosti iz svoje bliže i dalje okoline, na osobe, zbivanja, događaje... kao umjetnički čin izražene meditativnosti i ritualnosti. U instalacijama i assamblage-ima koje zauzimaju posebno mjesto unutar postava, prepoznat ćemo autorovu inventivnost u opredmećivanju složenih metafora koje postiže koristeći predmete iz svakodnevne uporabe. Riječ je o svojevrsnoj ikonografiji svakodnevice, o preobražaju naoko običnih pa i odbačenih stvari koje, dovedene u nov kontekst, sa sobom donose i jake elemente naracije. Nazivi radova pomoću kojih gledatelj dobiva dodatnu mogućnost iščitavanja svih slojeva značenja tu su i da potvrde autorovu privrženost Verudi na kojoj se gotovo četiri desetljeća odvija njegovo „hodočašće“, život čovjeka - umjetnika koji je dodatno podcrtan za ovu prigodu nastalim video radovima, svjetlosnim instalacijama, tekstovima i nacrtima.<br />
<br />
Veruda Boogie - Woogie (uz to što otvoreno priziva aluzije i odaje počast nizozemskom slikaru i teoretičaru Pietu Mondrianu i njegovim najpoznatijim, a ujedno i posljednjim djelima Broadway Boogie - Woogie, 1942./43. i Victory Boogie - Woogie, 1944.), u prvi plan postavlja sam proces nastajanja umjetničkog djela, pa i izložbe kao cjelovite forme prezentacije u kojoj je umjetnik ne samo generator i pokretač, već onaj koji nam upravo uživajući u tom procesu, prenosi priču... koliko njegovu... toliko našu...<br />
<strong>(</strong>Ketrin Milićević Mijošek)<br />
<br />
<strong>Biografija: </strong><br />
Robert Pauletta rođen je 2. veljače 1961. u Premanturi.<br />
Srednju umjetničku školu pod voditeljstvom Ivana Obrovca pohađa u Puli.<br />
Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1985. godine u klasi prof. Ferdinanda Kulmera.<br />
Od 1983. do 1985. surađuje u atelijeru Ede Murtića.<br />
1987. godine jedan je od osnivača HDLU Pule, kasnije HDLU Istre.<br />
Od 1991. - 2003. radi kao profesor na Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli; jedan je od osnivača te škole.<br />
2003. - 2009. godine, radi kao voditelj u novoosnovanom MMC LUKA gdje priređuje niz izložbi, predavanja i drugih kulturnih zbivanja.<br />
2007. u izdanju HDLU-Istre izlazi monografija o umjetnikovom radu.<br />
2009. postaje član HZSU–a.<br />
2013. - 2017. osniva Umjetničku organizaciju Robot, te u Puli s kolegama Bojanom Šumonjom i Teom Bičić pokreće rad galerije POOLA.<br />
Od 2017. posvećuje se isključivo profesionalnom umjetničkom radu.<br />
</p>
<p>
<strong>Važna napomena: upute posjetiteljima</strong><br />
Sukladno epidemiološkim uvjetima usuglašenim sa Stožerom civilne zaštite Istarske županije u cilju sprječavanja širenja bolesti COVID-19, uzrokovane virusom SARS-CoV-2, te poduzimanja dodatnih mjera predostrožnosti, otvorenju izložbe može prisustvovati ograničen broj posjetitelja ( 22 osobe na 100 m2) te je definiran protokol prema sljedećem opisu kojeg je nužno slijediti;<br />
<br />
Ulaskom u Muzej i nakon obavezne dezinfekcije ruku, posjetitelji ostavljaju osnovne podatke (ime i prezime, broj telefona) koje će djelatnici Muzeja upisati u Evidenciju posjetitelja nakon čega će im beskontaktno biti izmjerena tjelesna temperatura. Ukoliko mjerenje pokaže povišenu tjelesnu temperaturu, posjetitelj može u razmaku od petnaestak minuta (zbog eventualnog napora organizma uzrokovanog vrućinama) ponovno zatražiti mjerenje. Posjetitelj koji ima potvrđenu povišenu temperaturu neće moći prisustvovati otvorenju izložbe.<br />
<br />
Uz obavezno i dobrodošlo održavanje fizičke distance od 2 metra, preporučeno je i nošenje zaštitnih maski te raniji dolazak na događanje kako bi izbjegli stvaranje gužve. </p>
Stara tiskara - Sv. Ivana 1/II - izložbeni prostor, Pula
Stara tiskara - Sv. Ivana 1/II - izložbeni prostor, Pula
VRIJEME
25.09.2020. / 15.11.2020.
izložba
Utvrda u srebrnoj žlici / Pregled rezultata sustavnih arheoloških iskopavanja i geofizičkih istraživanja nalazišta Stari grad Čakovec u razdoblju od 2013. do 2018. godine
Muzej Međimurja Čakovec
MJESTO
<p>
S ciljem stvaranja potpunije povijesne slike, objektivnije ocjene sadašnje spomeničke vrijednosti, te otkrivanja cjelokupne stratigrafije, Muzej je Međimurja Čakovec od 2013. godine organizator arheoloških iskopavanja i geofizičkih istraživanja ostataka utvrde čakovečkoga Starog grada.</p>
<p>
Tako je na položaju zapadnoga dijela utvrde Staroga grada po prvi put ustanovljeno postojanje i očuvanost jedne od kružnih polukula – starije kasnosrednjovjekovne graditeljske faze – čakovečkoga burga. Ustanovljen je njezin smještaj unutar arhitektonske strukture zapadnoga bastiona, te specifičan način gradnje uvjetovan postojanjem močvarnoga terena. Analizom pokretne arheološke građe i drvenih uzoraka metodom radioaktivnoga izotopa ugljika, njeni su ostaci datirani u vrijeme druge polovice 15. i prve polovice 16. stoljeća.</p>
<p>
Na istom su položaju iskopavani i ostatci zidova ranonovovjekovnoga zapadnog bastiona čakovečke peterokutne bastionske utvrde, a ustanovljeni su: materijal i način gradnje, temeljenje pilotima, postojanje temeljne stope i razina hodne površine te očuvanost građevine. Od ostale novootkrivene stratigrafije spomenimo vrijedne kasnonovovjekovne strukture šećerane ili jedne od prvih velikih tvornica u Čakovcu, čiju je izgradnju pokrenuo grof Juraj Feštetić sredinom 19. stoljeća.</p>
<p>
Sustavnim pak je arheološkim iskopavanjima na jugozapadnom dijelu utvrde čakovečkoga Starog grada ustanovljeno postojanje, položaj i očuvanost ostataka ranonovovjekovne peterokutne bastionske utvrde: zemljanoga nasipa s kosnicima kao ostatka jugozapadnoga bedema, te jugozapadnoga unutarnjeg opkopa, dok je arheološkim iskopavanjem na položaju sjeveroistočnoga unutarnjeg opkopa, točnije površini zemljanoga nasipa nedaleko ulaza u ulazni bastion čakovečkoga Starog grada, ustanovljeno postojanje ostataka konstrukcije mosta kojim je premošćivan obrambeni opkop utvrde, te stratigrafija opkopa.</p>
<p>
Sa svrhom upoznavanja šire javnosti s dosad postignutim rezultatima arheoloških sustavnih radova, ali i s namjerom upoznavanja građanstva s graditeljskom poviješću i vrijednošću sklopa čakovečkoga Starog grada, Muzej Međimurja Čakovec će krajem rujna organizirati otvorenje arheološke izložbe pod nazivom Utvrda u srebrnoj žlici. Izložba će se sastojati od plakata koji će kroz niz tekstova, fotografija, planova i povijesnih prikaza sadržavati informacije o povijesti gradnje utvrde, tijeku arheoloških istraživanja te valorizaciji i interpretaciji njihovih rezultata, a posjetitelji će ujedno imati priliku po prvi put vidjeti i rijedak nalaz srebrne žlice s urezanim grbom Zrinskih, otkrivene 2015. godine prilikom arheoloških iskopavanja sjevernoga opkopa. Ovaj izuzetan arheološki nalaz iz druge polovice 16. stoljeća, bio je osobno vlasništvo nekog od članova ove poznate plemićke obitelji, a ubraja se među najvrijedniju građu fundusa Muzeja Međimurja Čakovec. Otvorenje će biti upriličeno u Izložbenom salonu MMČ-a, 25. rujna u 19 sati, a izložbu će biti moguće razgledati do 15. studenog.</p>
<p>
Autorica teksta:<br />
Branka Marciuš, viša kustosica arheoloških zbirki</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
Trg Republike 5, Čakovec
Trg Republike 5, Čakovec
VRIJEME
25.09.2020. / 15.11.2020.