izložba
12. Međunarodni festival Organ Vida
Muzej suvremene umjetnosti
MJESTO
<p>
Međunarodni festival Organ Vida održat će se od 29. lipnja do 28. kolovoza u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti i u gradskim galerijama Miroslav Kraljević i Galeriji Nova. Dvanaesto izdanje Organa Vida nosi naziv „no tears left to cry“, a tematizira različite manifestacije osjećanja u suvremenom društvu. Organ Vida u fokus stavlja društvene dimenzije osjećanja te prezentira umjetničke radove koji se bave prevladavajućim negativnim osjećajima poput tjeskobe ili apatije, ali i radovima koji predstavljaju afektivne alternative, istražuju i/ili zamišljaju drugačije afektivne dimenzije dis/u/topije, imaginacije i fantazije.</p>
<p>
</p>
<p>
Bijenalni festival okuplja suvremene umjetnice koje rade u mediju fotografije i/ili u njezinom proširenom obliku te koje u svom radu tematiziraju konvencionalno shvaćanje fotografije tako što istražuju kako različiti mediji i tehnologije proširuju i obogaćuju domenu fotografskog.</p>
<p>
</p>
<p>
Međunarodni festival fotografije <strong>Organ Vida</strong> donosi samostalnu izložbu nizozemske umjetnice <a href="https://organvida.us9.list-manage.com/track/click?u=4842dc316e2550b925abcf5c5&id=a175e652c8&e=a9e2fa8da5" target="_blank"><span style="color:#009ee3;"><strong>Viviane Sassen </strong><i><strong>Venera i Merkur</strong></i></span>,</a> prvu veliku izložbu ove autorice u Hrvatskoj i na ovim prostorima, koja će otvoriti 12. festivalsko izdanje u <strong>srijedu, 29. lipnja 2022</strong>. s početkom u <strong>20 sati</strong> u <strong>Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu</strong>. Kustosica izložbe je <strong>Marina Paulenka</strong>.</p>
<p>
</p>
<p>
Tijekom šest mjeseci <strong>Viviane Sassen</strong> je imala pristup francuskom dvorcu Versailles gdje je zaronila u arhive i upotrijebila artefakte i arhitekturu palače kako bi stvorila nove fotografije i kolaže. Fotografije fragmenata skulptura kao i fotografije iz privatne korespondencije kraljice Marie-Antoinette aludiraju na neispričane priče Versaillesa. Privučena tijelima predstavljenim u brojnim mramornim kipovima palače, Sassen je stvorila hibridne forme koje se poigravaju pojmovima seksualnosti i roda, a kako bi utjelovila ove priče, umjetnica je radila s grupom mladih žena koje su odrasle u blizini palače. Ovi se modeli pojavljuju i nestaju u gomili slika koje miješaju starinsko s modernim i stvarno s lažnim. Središnji element <i><strong>Venere i Merkura</strong></i> je 20-minutna 2-kanalna video projekcija u kojoj su sve fotografije iz projekta. Za ovaj video rad nizozemska spisateljica <strong>Marjolijn van Heemstra</strong> napisala je kratke priče o skrivenoj povijesti palače koje čita glumica <strong>Tilda Swinton</strong>. Umjetnica će za izložbu u MSU-u napraviti i <i>site-specific</i> instalaciju koja se, osim tema plodnosti i majčinstva, referira i na suvremene feminističke pokrete kao što su Femen, Pussy Riot i #MeToo.</p>
<p>
</p>
<p>
Umjetnica Vivianne Sassen prisustvovat će otvorenju izložbe, a netom pred otvorenje, 29. lipnja u 19 sati, s njom će biti upriličen razgovor kojeg će voditi kustosica Marina Paulenka.<br />
</p>
<p>
<strong>Viviane Sassen</strong> je nizozemska umjetnica, živi u Amsterdamu i radi podjednako u svijetu mode i likovne umjetnosti. Poznata je po korištenju geometrijskih oblika i jarkih boja, apstraktnom, gotovo nadrealnom prikazu ljudskog tijela te kombiniranju dokumentarne i inscenirane fotografije. Sassen je 2007. nagrađena nizozemskom umjetničkom nagradom Prix de Rome, a 2011. osvojila je nagradu Infinity Međunarodnog centra za fotografiju u New Yorku za primijenjenu i modnu fotografiju. Veliki dio njezinih radova nastao je diljem Afrike, gdje je provela djetinjstvo ali i dio odraslih godina. Ti radovi zanemaruju tradicionalne granice žanrova i bave se problematičnom vezom između fotografije, imperijalizma i kolonijalizma.</p>
<p>
</p>
<p>
Istoga dana, u<strong> srijedu 29. lipnja </strong>u<strong> 20 sati</strong>, u Muzeju suvremene umjetnosti otvara se glavna izložba 12. Organa Vida <a href="https://organvida.us9.list-manage.com/track/click?u=4842dc316e2550b925abcf5c5&id=91a9d85096&e=a9e2fa8da5" target="_blank"><span style="color:#009ee3;"><i><strong>No Tears Left to Cry</strong></i></span></a> s radovima deset finalistica: <strong>Marin Håskjold, Mara Jenny, Naomi Moonlion, Yosi Negrín, Sara Pukanić, Ezra Šimek, Nils Stelte, Ana Vallejo, Filip Vest i Nicole Maria Winkler</strong>. Radovi finalisti⁞ca u fokus stavljaju društvene dimenzije osjećanja te se bave prevladavajućim negativnim osjećajima poput tjeskobe ili apatije, ali i predstavljaju afektivne alternative, istražuju i zamišljaju drugačije emotivne dimenzije utopije, distopije, imaginacije i fantazije. Kustosi_ce izložbe su: <strong>Barbara Gregov, Lovro Japundžić </strong>i<strong> Lea Vene</strong>.</p>
<p>
</p>
<p>
Pored izložbi u Muzeju suvremene umjetnosti, <strong>12. Organ Vida</strong> u <strong>Galeriji Miroslav Kraljević</strong> <strong>(GMK)</strong> predstavlja samostalnu izložbu umjetnika <a href="https://organvida.us9.list-manage.com/track/click?u=4842dc316e2550b925abcf5c5&id=4199a8afdf&e=a9e2fa8da5" target="_blank"><span style="color:#009ee3;"><strong>Thomasa Cap De Villea </strong><i><strong>INTERLOPE</strong></i></span></a> koja se otvara <strong>30. lipnja</strong> i traje do <strong>15. srpnja</strong>, te grupnu izložbu <a href="https://organvida.us9.list-manage.com/track/click?u=4842dc316e2550b925abcf5c5&id=70a65f7d64&e=a9e2fa8da5" target="_blank"><span style="color:#009ee3;"><i><strong>Osjetljive točke</strong></i></span></a> u <strong>Galeriji Nova</strong> s umjetnicama: <strong>Julie Favreau, Margaret Haines, Katarzynom Perlak </strong>i<strong> Fette Sans </strong>koja se otvara <strong>1. srpnja</strong> i traje do <strong>16. srpnja. </strong>Festival nastavlja dugogodišnju suradnju s Fotobook festivalom Kassel te u GMK prezentira uži izbor fotoknjiga <strong>Nagrade Kassel Dummy. </strong></p>
<p>
</p>
<p>
Program podržavaju: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Gradski ured za kulturu grada Zagreba, Turistička zajednica grada Zagreba, Mondriaan Fonds, Netherlands Embassy in Zagreb.</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
Više: <a href="https://ovfestival.org/hr/"><span style="color:#009ee3;">https://ovfestival.org/hr/</span></a></p>
Avenija Dubrovnik 17, Zagreb
Avenija Dubrovnik 17, Zagreb
VRIJEME
29.06.2022. / 28.08.2022.
izložba
Azulejos – umjetnost portugalskih keramičkih pločica
Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka
MJESTO
<p>
Otvorenje gostujuće izložbe Muzeja za umjetnost i obrt <i>Azulejos – umjetnost portugalskih keramičkih pločica</i> održat će se u srijedu 29. lipnja 2022. u 12 sati, u Velikom atriju Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka. Izložba ostaje otvorena do 6. rujna 2022.</p>
<p>
</p>
<p>
Izložbom <i>Azulejos – umjetnost portugalskih keramičkih pločica</i> u organizaciji Muzeja za umjetnost i obrt i Pomorskog i i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka, autorica izložbe doc. dr. sc.Marina Bagarić, muzejska savjetnica predstavlja 11 panoa s kompozicijama modro-bijelih keramičkih, ocakljenih i oslikanih pločica koje su u fundus Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu prispjele 2015. kao vrijedna donacija Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske. Pločice su djelo lisabonskih radionica iz druge četvrtine 18. stoljeća, a nekad su, sekundarno ugrađene, krasile zidove prostorija zgrade Veleposlanstva bivše SFR Jugoslavije u Portugalu. Zgradu je naslijedila Republika Hrvatska, a pločice su, uz suglasnost portugalskih vlasti, demontirane sa zidova. Jedanaest je panoa donirano Muzeju za umjetnost i obrt, a preostalih šest ostalo je u novoj zgradi Veleposlanstva Republike Hrvatske u Lisabonu.</p>
<p>
</p>
<p>
Povijest portugalskog azulejosa počinje nakon posjeta kralja Manuela I. Španjolskoj krajem 15. stoljeća, kad je impresioniran hispano-moresknim palačama odlučio svoju rezidenciju u Sintri ukrasiti španjolskim pločicama. Pločice su se prvotno uvozile iz Španjolske, potom Italije i Flandrije, ali su tehniku majolike uskoro savladali i domaći majstori da bi azulejos, zahvaljujući angažmanu slikara pri njihovoj izradi, tijekom 18. stoljeća dobio status umjetničkoga djela, a od 2017. odlukom portugalskog parlamenta ima i svoj dan. Šesti svibnja Nacionalni je dan azulejosa.</p>
<p>
</p>
<p>
Naziv za pločice azulejo preuzet je iz španjolskog jezika, a podrijetlo mu je u arapskoj riječi azzelij (al zellige) i znači glatki, ravni kamen.</p>
<p>
</p>
<p>
Produkcija pločica bila je vrlo velika jer su se koristile za ukrašavanje interijera privatnih, javnih i sakralnih objekata, reprezentativnih i pomoćnih prostora, dvorišta, stepeništa, ulica te čitavih pročelja. Dominiraju modro-bijeli panoi, a motivi su brojni. Izvorno su ocakljene keramički plohe trebale imitirati kameni mozaik, ali su postale daleko više od toga, prepoznatljiv znak portugalske kulture i tradicije jednog naroda.</p>
<p>
</p>
<p>
Kako su azulejosi vezani i uz pomorsku tradiciju Portugala i njihove kolonije, izložba je simbolično dopunjena maketom jedrenjaka brika iz fundusa Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka.</p>
<p>
</p>
Trg Riccarda Zanelle 1, Rijeka
Trg Riccarda Zanelle 1, Rijeka
VRIJEME
29.06.2022. / 06.09.2022.