izložba
Kinč nije kič
Etnografski muzej Zagreb
MJESTO
<div>
U Etnografskom muzeju Zagreb od 29. studenoga do 7. siječnja 2023. moći će se pogledati i inspirirati kreativnim tradicijskim blagdanskim ukrasima koji će biti prezentirani na izložbi '<strong>Kinč nije kič</strong>'. Izložbu će pratiti i radionice izrade tradicijskog ukrasa od papira.</div>
<div>
</div>
<div>
Naša svakodnevica obilježena je označavanjem prijelaznih trenutaka tijekom godine koje prepoznajemo i slavimo kao blagdane. Pritom se dojam nepromjenjivosti stvara redovitim ponavljanjem kalendara svetkovina i običaja te njegovim prenošenjem s generacije na generaciju. U velikoj grupi zimskih običaja posebno se izdvajaju oni božićno-novogodišnji, s prepoznatljivim elementom kićenja zelenila.</div>
<div>
</div>
<div>
Uz danas najraširenije božićno drvce, na području sjeverozapadne i središnje Hrvatske, ali i šire, primjerice, u Sloveniji i Austriji, nekoć je omiljen bio i tradicijski ukras izrađen od zelenih grana poznat pod lokalnim nazivima kinč ili cimer. Obično se postavljao iznad stola ili u kutu sobe, pričvršćen o strop. Izrađivao se od prepletenih zimzelenih grana i drugog zelenila te ukrašavao nakitom izrađenim od šarenog papira, najčešće ružama i lancima, jabukama božićnicama, pozlaćenim ili posrebrenim orasima, ukrasima izrađenim od slame, svilenim bombonima i keksima – istim onima koji su se koristili za ukrašavanje božićnog drvca.</div>
<div>
</div>
<div>
Kinč je i lokalni naziv za sav kod kuće izrađen, uglavnom papirnati tradicijski nakit, pa izložbu Kinč nije kič prate radionice njegove izrade u suradnji s Udrugom Ivana Perkovca iz Šenkovca te Kulturno-umjetničkom udrugom „Magda i Luisa“ iz Mađareva koje aktivno njeguju ovo umijeće.</div>
<div>
</div>
<div>
Autorice stručne koncepcije su Danijela Križanec-Beganović i Tea Rittig Šiško, a likovno oblikovanje i vizualni identitet potpisuje Studio Bilić_Müller.</div>
<div>
</div>
<div>
<a href="https://www.culturenet.hr/hr/advent-u-etnografskom-muzeju-izlozba-kinc-nije-kic/187886"><strong>Izvor</strong></a></div>
Trg Mažuranića 14, Zagreb
Trg Mažuranića 14, Zagreb
VRIJEME
29.11.2022. / 07.11.2023.
izložba
Ponterosso - Memorie
Etnografski muzej Istre - Museo etnografico dell'' Istria
MJESTO
<p>
U galerijskom prostoru Cavò nadomak Piazze dell'Unità u središtu Trsta se, 29. studenog 2022., u 18 sati, otvara izložba prvih rezultata novog ciklusa projekta „Ponterosso-Memorie“ čiji je nositelj tršćanska udruga Cizerouno, a partneri Etnografski muzej Istre - Museo etnografico dell'Istria, Gradska knjižnica Umag - Biblioteca Civica Umago i Udruga turističkih vodiča Friuli Venezia Giulia - Associazione Guide Turistiche del Friuli Venezia Giulia. Projekt financijski podržava upravo regija Friuli Venezia Giulia u sklopu višegodišnjeg programa Cizerouno „Varcare la frontiera“ („Preći granicu“), odnosno natječaja „Confini“ („Granice“).</p>
<p>
</p>
<p>
Podsjetimo da Etnografski muzej Istre sa Cizerouno na temi Ponterossa surađuje od 2014. godine, kad je pulska i novosadska publika imala prilike vidjeti dio početnih rezultata istraživanja jednog od najvećih trgovačkih fenomena zajedničkih nam prekograničnih kulturno-povijesnih prostora. Ponterosso - Memorie za idejne pokretače ima Wendy d'Ercole i Massimiliana Schiozzija, a u nastavku istraživanja pridružuje im se i Nuša Hauser, viša kustosica dokumentaristica Etnografskog muzeja Istre. Fokus interesa i dalje ostaje isti: mjesta trgovine, konzumacije i komunikacije; mjesta osobnih i kolektivnih sjećanja; multimedijalni prikazi kronike vremena koje je ostavilo trajni trag u kulturni naroda bivše Jugoslavije i Trsta. Zanimljivo je skrenuti pozornost i na datum otvaranja - 29. studeni - nekadašnji Dan Republike, kad Trst posebno i danas pamti tisuće ljudi na Ponterossu.</p>
<p>
</p>
VRIJEME
29.11.2022. / 10.01.2022.
izložba
Petra Šabić / Transpersonalno
Galerija Prica
MJESTO
<p>
U Galeriji Prica bit će u utorak 29. studenog 2022. u 18 sati otvorenje izložbe <strong>Petre Šabić</strong> naslovljene <strong>„Transpersonalno”</strong>.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>O izložbi: </strong></p>
<p>
Radovi <strong>Petre Šabić</strong> predstavljeni na izložbi „<strong>Transpersonalno”</strong> dio su višegodišnjeg umjetničkog istraživanja mlade autorice te radovi koji na ponajbolji način zaokružuju ciklus izlaganja posvećenih jednom izrazito osobnom i osobitom pristupu suvremenom slikarstvu. Iako veoma vješto istražuje čitav niz slikarskih medija, u ovom slučaju imamo priliku vidjeti još jednom seriju radova nastalih na klasičnom nositelju, slike na platnu koje – promišljenom uporabom praznina, snažnih kolorita, simboličkih i likovnih kontrasta - svojim estetskim bogatstvom i domišljatošću predstavljaju usidrenje u prostoru, mjesto na kojem se sabire veliko mnoštvo motiva, osobnih i gotovo filozofijskih nastojanja umjetnice.</p>
<p>
</p>
<p>
Radi se, dakako, o slikama i slikarstvu koje u posve suvremenom ozračju propituje temu u bitnom smislu određujuću za vizualnu kulturu uopće: na koji način slikovni medij posreduje osobni doživljaj svijeta umjetnika u zajednički svijet publike. Stvar postaje kudikamo teža govorimo li o apstraktnoj slici u kojoj promatrač i snaga njegove mašte dolaze u sukob sa svijetom koji je za potrebe slike izgradio umjetnik. „Transpersonalno” nam ukazuje na treći put – onkraj pukog promatranja, uranjanja te sukoba s promatračem – koji se očituje u mogućnosti da apstraktni prostor slike postane mjesto susreta i stanovitog 'preoblikovanja' osobnog iskustva. Onkraj suvremenih tendencija ka interaktivnosti i uranjanju u medij ovdje se privilegira aktualnost susreta ispred i iza slike ne napuštajući stvarnost situacije: izložbe kao trans-formativnog prostora.</p>
<p>
</p>
<p>
Motivi koje umjetnica istražuje u svojim radovima te specifično razumijevanje slikarskog medija predstavljeno na izložbama posljednjih godina dio su ovog nastojanja. Slika tu nije naprosto površina na kojoj umjetnik kreira iluzije, dok rezultati koje slika isporučuje nadilaze puki esteticizam suvremene slikovnosti. Radi se ponajprije o refleksivnim površinama, slikama čije duboke i značajne crnine trebamo shvatiti kao odsjaj, kao pogled iza ogledala. Od snažnih grafizama, izvrnutih riječi do nasumičnih figuracija i nagovještaja prostornosti, susret sa slikom prožet je osjećajem trivijalne, ali ujedno i metafizičke sve-jednosti.</p>
<p>
</p>
<p>
Prostorna matrica i naznake arhitektonskih oblika u slikama predstavljenim ovom izložbom dovode nas do još jednog važnog motiva u radu umjetnice - mapiranju. No, to mapiranje ima karakteristike grafičkog – na površini stakla ili ogledala – opisanog unutarnjeg svemira promišljanja uloge slikarstva kao medija koji kroz vješte vizualizacije ima ulogu i podučiti nas kako razmišljati o vlastitom 'unutarnjem svemiru'. To smo mjesto oprostorene mašte u jednoj simboličkoj kartografiji Petre Šabić nazvali i 'kozmografiranjem', a što ponovo govori u prilog onome što je implicitna tematika ove izložbe ako je sudimo po njenom nazivu. Dakako, s tim nam se opisom otvara čitav novi skup pojmova kroz koje možemo prići ovim radovima; od gravitacije motiva i simbola do okoliša, ekologije slike i njenih fenomena.</p>
<p>
</p>
<p>
Na kraju, uporaba slikarskih tehnika postaje također simboličkim uporištem koje – raščaravajući tradicionalne odnose prema slikarstvu na platnu – uvelike određuje dosadašnji rad umjetnice. Slojevitost i dubina – iluzorna ili reljefna – izgrađena je kroz kombinaciju tehnika; od uporabe uljanih i akrilnih boja, fosforescentnog pigmenta, suhih i uljanih pastela te akrilnih markera do različitih debljina i tehnika nanosa boje, slikarske tehnike i materijali shvaćeni su integralno, kao dio jednog jedinstvenog procesa preobrazbe slike u osobitu površinu prikaza.</p>
<p>
</p>
<p>
Slike se na izložbi „Transpersonalno” međusobno nadopunjuju i su-kreiraju zajednički prostor motiva koji titraju – u izrazito živom ispreplitanju kolorita i tehnika – na samom rubu figurativnosti i apstrakcije sugerirajući pritom postojanje jednog 'prostora-onkraj', prostora koji je stvoren upravo da uokviri već spomenuti 'treći put'. Naizglednu kaotičnost motiva, tehnika, kolorita, simbola i figuracija u slikama umiruje kompozicija koja u varijacijama privilegira zbivanje na rubovima slike, odnosno dinamizira i ističe jedan središnji kontrast - sukob veličina, ispunjenosti i prorijeđenosti, umreženosti i praznine isporučujući uvijek vješto izbalansiranu, estetski upečatljivu i na stanovit način 'utješnu' cjelinu. Riječima same autorice: „Središnje zbivanje ujedno jest utapanje u slici čiste svijesti. Slika, dakle, postoji izvan opipljivih granica platna, čak i izvan membrane što ju razdvaja od prostora - ona postoji kao mentalna struktura.”</p>
<p>
</p>
<p>
(Dario Vuger, mag.phil. et mag.art.hist.)</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Životopis</strong></p>
<p>
Petra Šabić diplomirala je Likovnu kulturu na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi izv. prof. art. Gordane Bakić s nagradom Akademijskog vijeća ALU za najuspješnije diplomante ak. god. 2018./2019. Dobitnica je pohvale Akademskog vijeća ALU za uspješan rad u ak. god. 2016./2017. te Rektorove nagrade 2017/2018. godine. Akademske godine 2020./2021. diplomirala je na Slikarskom odsjeku ALU u Zagrebu u klasi red. prof. art. Ksenije Turčić s pohvalom Magna Cum Laude. U studenom 2022. godine upisuje program Grafički dizajn – spec. digitalnog izdavaštva pri Visokom učilištu Algebra u Zagrebu.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Kontakt</strong></p>
<p>
Mob. <a href="callto:099%2025%20333%2020">099 25 333 20</a></p>
<p>
E-mail: <a href="mailto:psabic1@gmail.com" target="_blank">psabic1@gmail.com</a></p>
<p>
</p>
<p>
Više o izložbi: <a href="https://www.samobor.hr/galerija-prica" target="_blank">https://www.samobor.hr/galerija-prica</a></p>
<p>
</p>
Trg Matice hrvatske 6, Samobor
Trg Matice hrvatske 6, Samobor
VRIJEME
29.11.2022. / 18.12.2022.
izložba
Povjerovati pripovjedaču?
Muzej grada Kaštela
MJESTO
<div>
U Muzeju grada Kaštela 29. studenog 2022. u 19 sati bit će otvorenje izložbe <strong>Povjerovati pripovjedaču?</strong>, diplomski rad Lucie Kujundžić. </div>
<div>
</div>
<div>
Izložba <strong>Povjerovati pripovjedaču?</strong> diplomski je rad Lucie Kujundžić, studentice diplomskog studija na Odsjeku multimedije i animacije Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Izložba problematizira trenutačno stanje prostora i društveno-povijesno naslijeđe bivše tvornice za proizvodnju plastičnih masa i kemijskih proizvoda Jugovinil. Deindustrijalizacijom ostao je vrijedan, ali devastiran i izoliran prostor uz morsku obalu od oko 250 000 m² koji je već tri desetljeća predmet interesa javnosti, građana Kaštela raznih struka, od ekologa do arhitekata, poduzetnika, a kako vidimo i mladih. Na specifičan, umjetnički angažiran način mlada studentica Umjetničke akademije u Splitu prikazuje nam svoj doživljaj i viđenje teme bivše tvornice Jugovinil.</div>
<div>
</div>
<div>
Izložba je zamišljena kao velika umjetnička instalacija sačinjena od videoperformansa održanog na lokaciji bivše tvornice, prostorne trokanalne videoinstalacije reproducirane na trima masivnim retro-televizorima postavljenima na hrpu građevinskog otpada uzetog s izvorne lokacije, kao da su i same dio otpada; od narativno – eksperimentalnog filma, arhivskih fotografija, autorskih fotografija trenutnog stanja prostora s ostatcima arhitekture i od interaktivne prostorne instalacije načinjene od odabranih, rukom ispisanih izjava o tvornici na komadima paus papira obješenima o niti flaksa. Izjave su prikupljene dijelom iz elektronskih i tiskanih medija, a dijelom su svjedočenja građana Kaštela o prilikama i neprilikama koje je tvornica unosila u njihov život i okoliš. Spomen Jugovinila nosi oprečna značenja i dvojake slike. Tvornica je stvarala radna mjesta i donosila materijalnu sigurnost a istodobno je narušavala zdravlje ljudi i uništavala morski i kopneni ekosustav... (iz teksta, Mirele Vujević Duvnjak)</div>
<div>
</div>
<div>
<strong>Popis videa:</strong></div>
<div>
LAST TANGO IN JUGOVINIL, narativni film, 2022.</div>
<div>
Trajanje: 8:3 minute</div>
<div>
</div>
<div>
SALVIA RUZMARINUS, jednokanalna videoinstalacija, 2022.</div>
<div>
Trajanje: 7 : 40 min</div>
<div>
</div>
<div>
MY CITY OF RUINS, prostorna trokanalna videoinstalacija, 2021.</div>
<div>
Trajanje: kanal 1 - 4:43 min</div>
<div>
kanal 2 - 5:39 min</div>
<div>
kanal 3 - 4:46 min</div>
<div>
Instalacija u loop-u 20 min</div>
<div>
</div>
<div>
<strong>Životopis:</strong></div>
<div>
Lucia Kujundžić rođena je 2000. godine u Splitu.Preddiplomski studij Odsjeka za film i video pohađala je na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu od 2018. a 2021. upisala je na istom fakultetu Diplomski studij na Odsjeku multimedije i animacije.</div>
<div>
</div>
<div>
<strong>Kontakt:</strong></div>
<div>
Mirela Vujević Duvnjak, muzejska savjetnica</div>
<div>
Odjel moderne i suvremene umjetnosti / Knjižnica</div>
<div>
Muzej grada Kaštela</div>
<div>
Lušiško Brce 5</div>
<div>
21215 Kaštel Lukšić</div>
<div>
Tel: 021 260 246</div>
<div>
</div>
Dvorac Vitturi, Lušiško Brce 5, Kaštel Lukšić
Dvorac Vitturi, Lušiško Brce 5, Kaštel Lukšić
VRIJEME
29.11.2022. / 05.12.2022.