HR | EN

PRONAĐI PLAKAT

fraza ključna riječ
autor muzej/izdavač
godina mjesto
naslov tema
 
 

Međunarodni dan muzeja, 18.5. 2013.

ICOM-ova tema Muzej (memorija + kreativnost) = društvena promjena
MJESTO (IZRADE) Zagreb
Zemlja Hrvatska
Tehnika offset
Mjere visina: 100 cm; širina: 70 cm
Tema promocija, memorija, društvena povijest, arheologija, Twitter, Arheološki muzej u Zagrebu, Vučedol, Međunarodni dan muzeja
Inventarna oznaka 9777
 
Opis
Plakat za Međunarodni dan muzeja 2013. kao odgovor na temu "Muzej (memorija + kreativnost) = društvena promjena" ukazuje na dva vremena, dva vida komuniciranja i dvije razine stvarnosti - materijalnu i virtualnu. Izabrana su dva motiva koja u sadašnjem vremenu prezentiraju ova dva različita pristupa baštini - Vučedolska golubica te logo društvenog servisa Twitter.

Motiv Vučedolske golubice u ovom kontekstu amblematski je primjer hrvatske materijalne baštine kakva se čuva, interpretira i komunicira u muzejima. Dok logo u obliku ptice Twitera predstavlja virtualnu stvarnost. Ovaj motiv postao je sveprisutni simbol današnje kulture društvenih mreža, koja je općenito otvorila put novim vidovima izražavanja, kreacije, komunikacije i razmjene mišljenja, novim identitetima i novim društvenim vrijednostima i odnosima. Koliko god se ovakvom vidu komuniciranja i umreženosti još uvijek pripisuje efemernost i privremenost, činjenica je da on briše dosadašnje kulturne granice i nedvojbeno postaje dijelom buduće zajedničke baštine, ma koliko bio neuhvatljiv u vremenu i prostoru. Dvije ptice, dvije ikone, ogledaju se jedna u drugoj i podsjećaju kako muzeji, i čitavo društvo, moraju pronaći nove načine komuniciranja materijalne kulture i baštine uz pomoć novih tehnologija. Ono ukazuje koliko je važno osluškivati bilo vremena i prilagoditi i baštinske teme komunikacijskoj svakodnevici sa svim konceptima, idejama, emocijama i simbolikom koja kroz nju protječu, makar i elektronskim putem.