HR | EN

PRONAĐI PLAKAT

fraza ključna riječ
autor muzej/izdavač
godina mjesto
naslov tema
 
 

Međunarodni dan muzeja, 18.05. 1992.

ICOM-ova tema Muzeji i okoliš
MJESTO (IZRADE) Zagreb
Zemlja Hrvatska
Godina 1992.
Tehnika offset
Mjere visina: 69 cm; širina: 99 cm
Inventarna oznaka 4769
 
Nagrade
 Zlatno zvono : FESTO Opatija 1993. Opatija : Hrvatski oglasni zbor, 1993.
 
Bibliografija
 27. zagrebački salon : primijenjena umjetnost, design, fotografija. Zagreb : Gradski fond za kulturu, 1992. Str. 33.
 Zgaga, Višnja. Odnosi s javnošću // Ratne štete na muzejima i galerijama u Hrvatskoj / uredila Vladimira Pavić. Zagreb : Muzejski dokumentacijski centar, 1998. Str. 39-52.
 Segunda bienal International del Cartel en Mexico. Mexico City, 1992. Str. 8.
 Trienále Plagátu Trnava : Plagát 94. Trnava, 1994. Str. 42.
 Koščević, Želimir. War posters from Croatia // Affiche. No. 5. 3/193. Str. 8-18.
 Graphic Agitation II : Social and Political Graphics in the Digital Age. Seattle : Amazon.com Legal Department, 2003.
 Umjetnost uvjeravanja : oglašavanje u Hrvatskoj 1835. - 2005. Zagreb : Hrvatski oglasni zbor, 2006. Str. 233.
 20 plakata = Posters. Zagreb : Muzejski dokumentacijski centar, 2000.
 20 plakatov = Posters. Ljubljana : Arhitekturni muzej Ljubljana, 2001.
Opis
Tema plakata referira se na rat u Hrvatskoj. Središnji je motiv fotomontaža glave spojene od dva poznata muzejska artefakta: portreta "Solinjanke" (Arheološki muzej u Zagrebu; glava Plautile /?/ Salona, 3. st.) i lubanje pračovjeka (Hrvatski prirodoslovni muzej, Zagreb; "Homo sapiens neanderthalensis", krapinski pleistocen).


Spajanje tih dvaju portreta izvedeno je fotografski, dvjema ekspozicijama. Ženski lik simbolizira ljepotu (život), a lubanja smrt (rat), pa je njihovim spajanjem autor predočio ugroženost života u ratom zahvaćenoj Hrvatskoj. Tekst je minimaliziran: ispisana je riječ Hrvatska - kao mjesto događanja, te datum - 18. 5. 1992. - kao vrijeme događanja.


Plakat djeluje snažno, pobuđuje nelagodu i opisuje atmosferu trenutka.